شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جوهر سارنایف، متهم دوم بمب‌گذاری ماراتن بوستون توسط نیروهای پلیس آمریکا دستگیر شد.

مضنون بمب‌گذاری

بر اساس گزارش BBC، ماموران امنیتی جوهر سارنایف را عصر جمعه به وقت محلی، پس از محاصره خانه‌ای در شهر واترتاون ایالت ماساچوست در قایقی در حیاط یک خانه یافته و دستگیر کردند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا جمعه شب در سخنرانی خود در کاخ سفید، از تلاش‌های نیروهای پلیس و امنیتی به‌خاطر دستگیری مظنون تشکر کرد و گفت تحقیقات همچنان در این زمینه ادامه خواهد داشت. وی همچنین تاکید کرد آمریکا از تنوع نژادی زیادی برخوردار است و نباید با عجله درباره ملیت‌های مختلف قضاوت کرد.

براساس گزارش‌های موجود، متهم 19 ساله از ناحیه گردن و پا مجروح بوده و از این رو پس از دستگیری در یکی از بیمارستان‌های ماساچوست تحت درمان قرار گرفته‌است. دستگیری این مضنون یک‌ساعت پس از این رخ داد که مقامات شهر بوستون ممنوعیت عبور و مرور در شهر را برداشته و سیستم حمل‌و‌نقل عمومی را دوباره به‌راه انداختند.

پلیس این مظنون جوان را پس از دریافت خبر از یکی از ساکنان خیابان فرانکلین در شهر واترتاون درباره مشاهده خون در نزدیکی قایقی که در حیاط پشتی خانه‌اش از آن نگهداری می‌کرد، دستگیر کرد. پلیس برای گیج‌کردن متهم از نارنجک‌های بی‌حس کننده استفاده کرد و پی از دستگیری به مدت یک‌ساعت میان مضنون و نیروهای پلیس درگیری و تیراندازی ادامه داشته‌است.

جوهر سارنایف ۱۹ ساله، شب 19 آوریل با پلیس درگیر شد و توانست از محل فرار کند اما برادرش، تیمورلنگ سارنایف، ۲۶ ساله، در این درگیری که جان یکی از نیروهای پلیس آمریکا را نیز گرفت، کشته شد.

کد خبر 209972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز