دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر خارجه کره جنوبی در اعتراض به بازدید مقام‌های ارشد دولت ژاپن از آرامگاه نظامیان کشته شده در جنگ جهانی دوم، سفرش به این کشور را لغو کرد.

یون بیونگ سه،وزیرخارجه کره‌جنوبی قرار بود این هفته در چارچوب سفری رسمی از ژاپن دیدن کند.

معاون نخست‌وزیر ،دو وزیر و یکی از اعضای ارشد وابسته به کابینه از این معبد دیدن کردند و شینزو آبه نیز هدیه‌ای برای معبد فرستاد.این معبد در مرکز توکیو قرار دارد و به‌یاد 14 فرمانده کشته‌شده ژاپنی که به حکم یک دادگاه جنایتکار جنگی شناخته شده‌اند و نیز به یاد دیگر کشته‌شدگان ژاپن در جنگ جهانی ،ساخته شده‌است.

به گزارش خبرگزاری یون‌هاپ، وزارت خارجه کره‌جنوبی  برای اعلام لغو این سفر بیانیه صادر کرد و یک مقام وزارت خارجه که خواست نامش فاش نشود در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری گفت:"باتوجه به وجود چنین جوی ما فکر می‌کنیم که بحث و‌گفت‌وگو در این فضا سودمند نخواهد بود و بنابراین یون تصمیم گرفت به ژاپن نرود".

بنا به گزارش رویترز،مقام‌های چین ،کره‌شمالی و کره‌جنوبی به علت رفتارهای ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم از این حرکت در معبد  یاسوکنی ابراز خشم کرده‌اند. هرگونه احترام به نظامیان ژاپنی و گرامی‌داشت خاطره عملکرد ژاپن در گذشته کشورهای همسایه‌اش را آزرده و وادار به واکنش می‌کند.

کد خبر 210430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز