همشهری‌آنلاین: مادورو با "دولت‌خیابان‌ها" نامیدن کابینه‌اش وزیران کلیدی چاوز را تغییر نداد و داماد او را به‌ عنوان معاونش انتخاب کرد.

مادورو

نیکلاس مادورو،رئیس جمهور  ونزوئلا  کابینه خود را ترمیم کرد.

او  خورخه آرئاز  داماد چاوز را به عنوان معاون خود برگزید و  وزرای کلیدی انتخاب شده در زمان هوگو چاوز از جمله وزیر امور خارجه، دفاع و انرژی را در سمت‌های خود ابقا کرد.

بنا به گزارش چنل نیوز ایشیا، مادورو وزارت دارایی و برنامه‌ریزی را به دو وزارت‌خانه تقسیم کرد و نلسون مرنتس رئیس‌ پیشین بانک مرکزی ونزوئلا را به‌عنوان وزیر دارایی برگزید و وزیر پیشین دارایی و برنامه‌ریزی را در پست وزیر برنامه‌ریزی قرار داد.

تصمیم‌های مادورو حکایت از این دارد که او می‌خواهد دو عامل اصلی نارضایتی عمومی شامل تورم و جرایم خشونت آمیز را برطرف کند.

مادورو هنگام معرفی کابینه جدید خود گفت: ما باید تورم را کنترل کنیم. برای برطرف‌کردن تقاضای مصرف‌کنندگان باید کالای بیشتری در کشور تامین شود.

بنا به گزارش یورونیوز، او همچنین میگل رودریگز تورس، رئیس سازمان اطلاعات ونزوئلا را به‌عنوان وزیر کشور و دادگستری منصوب کرد تا" آرامش را در کشور تقویت و حفظ" کند. ونزوئلا جزو کشورهایی است که بالاترین میزان قتل را دارد.

از سوی دیگر دولت ونزوئلا با توجه به اعتراض‌های مخالفان نسبت به نتیجه انتخابات و واکنش آمریکا مبنی بر به‌رسمیت نشناختن مادورو به‌ عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد در صورتی که آمریکا بخواهد ونزوئلا را بر سر انتخابات اخیر ریاست جمهوری مجازات کند این کشور نیز تدابیری بر ضد آمریکا در زمینه های تجاری،‌ تحویل فرآورده‌های انرژی، ‌اقتصادی و سیاسی اتخاذ خواهد کرد. وزیر خارجه ونزوئلا این مطلب را از اکوادور محل برگزاری نشست سران اتحادیه بولیواری اعلام کرد.

روز یکشنبه  معاون وزیر امور خارجه آمریکا در آمریکای لاتین مجازات‌های احتمالی آمریکا بر ضد ونزوئلا را در صورت خودداری این کشور از بازشماری آراء‌ انتخابات ریاست جمهوری، رد نکرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جکوبسن در شبکه تلویزیونی سی ان ان اسپانیایی گفته بود:‌ ما نمی‌توانیم بگوییم آیا مجازات‌ها را اعمال خواهیم کرد یا خیر.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا که رئیس آن فرد شماره دو ونزوئلا بعد از مادورو محسوب می‌شود نیز پیشتر هشدار داده که شمارش مجدد آراء‌ تاثیری بر پیروزی مادورو  و رای‌های رقیب اصلی‌اش انریکه کاپریلس که با اختلاف اندکی بعد از او قرار دارد،نخواهد گذاشت.

ْآمریکا و ونزوئلا از سال2010 تا کنون سفیر در کشور مقابل ندارند. با وجود این آمریکا همچنان نخستین کشور خریدار نفت خام ونزوئلا به شمار می‌رود.

کد خبر 210617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز