گروه شهری: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه از دوشنبه 16 تا 20 اردیبهشت‌ماه به‌مدت پنج روز در محل نمایشگاه دائمی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

شهر

ساعت کار این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 21 شب است و در روز پایانی نمایشگاه نیز (جمعه 20 اردیبهشت ماه) تمامی گل‌های به نمایش در‌آمده در این نمایشگاه با قیمت مناسب به متقاضیان عرضه خواهد شد.علی‌محمد مختاری در نشست خبری که دیروز به مناسبت یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه برگزار شده بود، اظهار کرد: سال گذشته بیش از دو‌میلیون نفر از نمایشگاه گل و گیاه بازدید کردند و این میزان استقبال نشان‌دهنده علاقه و توجه مردم به برنامه‌های مفرحی از این دست است. همچنین قرار است بیش از 200تولیدکننده داخلی و 30شرکت خارجی از کشورهای روسیه، هلند، فنلاند، آلمان، چین، ارمنستان، ترکیه، اسپانیا، سریلانکا و... در این نمایشگاه شرکت کنند.

امسال برای نخستین‌بار قرار است برای آن دسته از شهروندانی که به‌دلیل مدت کوتاه برپایی نمایشگاه گل و گیاه فرصت بازدید از نمایشگاه را از دست می‌دهند بلافاصله بعد از اتمام نمایشگاه، چند نمایشگاه گل دیگر در تعدادی از بوستان‌ها و میادین بزرگ سطح شهر برگزار خواهد شد؛ علاوه براین به گفته مختاری امسال کاروان گل و گیاه باشکوهی نیز در سطح شهر به راه خواهد افتاد تا همه شهروندان به‌نحوی از نشاط و زیبایی نمایشگاه گل و گیاه بهره‌مند شوند.

وی در توضیح اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در توسعه سرانه فضای سبز گفت: در ابتدای انقلاب سرانه فضای سبز در تهران نیم متر بود اما سال گذشته موفق شدیم به حداقل سرانه بین‌المللی یعنی 15متر در بخش درون شهری و 23متر در برون شهری دست یابیم که این رقم ظرف پنج سال آینده به 25متر خواهد رسید که حداکثر استاندارد سرانه فضای سبز است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها در ادامه از شروع کار ساخت 120بوستان جدید خبر داد و گفت: کار ساخت چهار بوستان فرامنطقه‌ای بهشت، آفرینش، ایمان و دانش در مجموع به مساحت 65هکتار در تپه‌های عباس‌آباد شروع شده است و تا دوسال دیگر به اتمام خواهد رسید.

مختاری همچنین از بهره‌برداری بوستان مینیاتور ظرف یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: نخستین بوستان مینیاتور ایران، واقع در منطقه هشت مراحل پایانی احداث را می‌گذراند و در آن 12اثر جهانی نظیر تخت‌جمشید، پاسارگاد، نقش‌جهان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، کتیبه بیستون، کلیسای ارامنه و... که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده‌اند به نمایش گذاشته خواهند شد. وی ضمن اعلام خبر افتتاح دریاچه چیتگر ظرف چند روز آینده از افتتاح بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی در برج میلاد سخن گفت و توضیح داد: این آبشار از نظر طراحی، ارتفاع، وسعت، عرض و کلکسیون گیاهانی که اطراف آن به مساحت 30هکتار احداث شده در کشور بی‌نظیر است. این آبشار قرار است ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 211722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز