سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

در گزارشی که خبرگزاری فارس با عنوان «حذف محیط‌زیست از بودجه92، مجلس جبران کند» منتشر کرده آمده است: «بررسی لایحه بودجه سال1392 کل کشور در بخش ملی محیط‌زیست نشان می‌دهد که میزان اعتبارات سازمان حفاظت محیط‌زیست نسبت به سال گذشته بیش از 35درصد و اعتبارات محیط‌زیستی سایر دستگاه‌ها نیز بیش از 20درصد کاهش داشته است؛ این در حالی است که سهم بودجه فصل محیط‌زیست در بین سایر فصل‌ها (حدود 0/1درصد کل بودجه) به‌رغم تغییر رویکردها و اهداف در این بخش، کاهش داشته است».

سازمان حفاظت محیط زیست


بر پایه این گزارش، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال‌جاری 636میلیارد و 517میلیون ریال به تصویب رسیده که این رقم در سال گذشته (1391) 989میلیارد و 716میلیون ریال بوده است.

از سوی دیگر در این گزارش اعتبارات بودجه هزینه‌ای (جاری) سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال‌جاری مبلغ 223میلیارد و 50میلیون ریال درج شده که این رقم برای سال گذشته (1391) 237میلیارد و 757میلیون ریال بوده است. این گزارش می‌افزاید: «در حوزه اعتبارات هزینه‌ای (بودجه جاری) سازمان حفاظت محیط‌زیست، با وجود الزام قانونی به افزایش حقوق‌ها، کاهش 6درصدی (و در‌واقع 31درصدی) اعتبارات نسبت به سال گذشته سبب خواهد شد که این سازمان امکان انجام ماموریت‌های قانونی خود را نداشته باشد و بعد نظارتی سازمان به‌شدت کاهش یابد».

کد خبر 215175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز