همشهری آنلاین: علاءالدین بروجردی در سال ۱۳۲۹ در شهرستان لار دیده به جهان گشود. وی فرزند آیت الله مرحوم حاج شیخ محمد ابراهیم بروجردی و نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ علی محمد نجفی بروجردی و نوه دختری آیت الله سید علی اصغر لاری فرزند آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری بنیانگذار حکومت اسلامی در لارستان فارس می باشد.

علاءالدین بروجردی

بروجردی با مهاجرت پدر برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه نجف اشرف، تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در مدرسه علوی ایرانیان مقیم نجف سپری نمود.

در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه تبریز شد و در دوران دانشجویی به علت فعالیت های سیاسی توسط ساواک دستگیر و زندانی شد.

در سال ۱۳۵۴ در رشته علوم آزمایشگاهی فارغ التحصیل شد و سپس به عنوان مسئول آزمایشگاه های محراب خان مشهد مقدس و هلال احمر دوبی مشغول گردید.

به علت سازماندهی ایرانیان مقیم دوبی و فعالیت علیه رژیم ستم شاهی با اشاره ساواک توسط پلیس امنیتی دوبی مورد بازجویی قرار گرفت و با بالا گرفتن مبارزات به ایران بازگشت.

پس از انقلاب اسلامی با همکاری ایرانیان انقلابی مقیم دوبی کمیته انقلاب شعبه دوبی را راه اندازی نمود و با آغاز جنگ تحمیلی کمیته کمک به جبهه را در دوبی تأسیس نمود که محصول آن ارسال دهها دستگاه آمبولانس و سایر کمک های جنسی و نقدی از محل کمکهای مردمی بود.

وی دوره فوق لیسانس روابط بین الملل را در دانشگاه تهران سپری نمود.

علاءالدین بروجردی مسئولیت های مختلفی را در نظام جمهوری اسلامی عهده دار و در عرصه های مختلفی به خدمت مشغول بوده است.

در سال ۱۳۶۰ با حکم شهید رجایی به عنوان اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دوبی منصوب گردید و پس از آن در مسئولیت های مختلفی چون کاردار جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، معاون مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و ... به نظام و انقلاب خدمت نمود.

کد خبر 215595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز