شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در 400 منطقه برزیل هیچ پزشکی وجود ندارد و این پدیده در مناطق حاشیه‌نشین پررنگ‌تر است؛ حالا به همین خاطر دولت از خارج کشور کمک می‌خواهد.

1.18086871.1369411541.jpg

روزنامه سوئیسی نویه سوریشر سایتونگ گزارش داد، بر اساس پژوهشی که دولت برزیل منتشر کرده، این کشور حدود 50 هزار پزشک کم دارد. به ازای هر هزار نفر، فقط 1.8 پزشک وجود دارد. این آمار بسیار کمتر از دیگر کشورهای منطقه، برای مثال آرژانتین است که در آن این آمار 3.2 پزشک به ازای هزار نفر جمعیت است.

علاوه بر این، برزیل با مشکل توزیع جغرافیایی کادر پزشکی هم مواجه است، به طوری که شهرهای شمال شرقی و آمازون به ازای هر هزار نفر کمتر از یک پزشک در اختیار دارند که این آمار در سطح برخی کشورهای آفریقایی است.

علاوه بر کمبود پزشک، برزیل با کمبود متخصص که حاضر به ارایه خدمات در قالب نظام رایگان بهداشت عمومی باشند، مواجه است.
اکنون دولت برزیل قصد دارد برای جذب فوری پزشکان خارجی و اعزام به مناطق محروم، تسهیلاتی را مد نظر بگیرد، زیرا معمولا پزشکانی که در برزیل تحصیل نکرده باشند، با امتحانات سختی مواجه می‌شوند. در سال‌های اخیر حدود 90 درصد در این امتحانات مردود می‌شدند.

پزشکان خارجی که در قالب برنامه جدید به برزیل بروند، نیاز به قبولی در این آزمون نخواهند داشت. اما آنها فقط مجاز به طبابت در مناطق محروم خواهند بود.

کد خبر 215721
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز