همشهری‌آنلاین: شماره‌ خردادماه مجله‌ همشهری داستان، ویژه‌ سه سالگی این ماهنامه منتشر شد.

داستان همشهری

داستان همشهری در این شماره روایت‌هایی می‌خوانید از ابراهیم حاتمی‌کیا، علی‌اکبر کسمایی و کامران محمدی. در ادامه‌ی مطالب این بخش، شرلی جکسون نویسنده‌ی داستان لاتاری از اولین ماشینش نوشته، پیتر ارنر و استیو مارتین از پدرشان نوشته‌اند و کارلو آنچلوتی ماجرای اخراجش از یوونتوس را روایت کرده است.

خواب برادر مرده از محمد طلوعی، آکواریوم اتاق کناری بود از حامد سرایی، آن شهر دیگر از استیون میلهاوزر و ببخشید؟ از هلن سیمسون، داستان‌های شماره‌ی خردادماه این ماهنامه‌اند.

بخش کهنِ مجله‌ی داستان این شماره به پرونده‌ای درباره‌ی اولین متن‌های ادبیِ ترجمه شده به فارسی اختصاص دارد که در تبادل فرهنگی تغییرات غریبی پیدا کرده است. شرلوک هلمز قدیمی که به شرلوک خمس ترجمه شده، نثر نمایشنامه‌ی مولیر و اتلو که در فارسی آن دوره سبک عجیبی دارد و اولین داستان پاورقی عصر قاجار که در روزنامه‌های آن دوره آمده است، مطلب دیگر بخش روایت‌های داستانی این شماره است.

در بخش درباره داستان جستار موشکافانه‌ای از خولیو کورتاسار به چاپ رسیده درباره‌ی اینکه آیا داستان شاهکار باید سوژه‌ای شاهکار داشته باشد و داستان آن شهر دیگر از همین شماره در گفت‌وگو با حامد حبیبی به خوانش گذاشته شده است.

در بخش مستند، روایت تصویری از یک سنگ‌تراش خاص در نجف‌آباد را می‌بینید، خاطرات شغلی یک سالن‌کار تالار پذیرایی را می‌خوانید و با روایت‌های جامانده در نوارهای جنگ روبه‌رو می‌شوید.

آخرین بخش روایت‌های مستند خردادماه، خاطرات تحریریه‌ی همشهری داستان از سه‌سال تولید این نشریه‌ی کوچک است.

کد خبر 216257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز