همشهری آنلاین: باشگاه فرهنگی-ورزشی پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای اقدام کمیته برگزاری لیگ فوتبال امارات در تغییر نام لیگ حرفه‌ای این کشور به نامی جعلی را سیاسی، در جهت تحریف تاریخ و بر خلاف اسناد رسمی سازمان ملل دانست، به شدت محکوم کرد.

باشگاه پرسپولیس

در بیانیه سایت باشگاه پرسپولیس آمده است:

"اقدام کمیته برگزاری لیگ فوتبال امارات در تغییر نام لیگ حرفه‌ای این کشور به نام جعلی خلیج ع‌.ر.ب.ی را اقدامی سیاسی در جهت تحریف آشکار تاریخ، برخلاف مفاد صریح اسناد رسمی سازمان ملل و در راستای اهداف استکبار جهانی در جهت ضربه زدن به ایران اسلامی و ایجاد اختلاف و تنش بین ملت‌های منطقه می‌داند.

بر همین اساس این حرکت را همراه دیگر اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس اعم از هواداران، پیشکسوتان، مدیران، کارکنان، مربیان و بازیکنان محکوم می‌کنیم. باشگاه فرهنگی - ورزشی پرسپولیس در کنار دیگر آحاد جامعه در این راستا از مسوولان کشوری تقاضا دارد تا در خصوص این اقدام سیاسی و ستیزه‌جویانه و در دفاع از نام غرورآفرین خلیج فارس برخورد لازم را به عمل آورند.

بدون شک این اقدام سیاسی فوتبال امارات را مقام‌های سیاسی کشور به شکل جدی پاسخ خواهند داد و نخواهند گذاشت استکبار جهانی و وابستگان به رژیم اشغالگر قدس که پیشینه طولانی در تحریف حقایق تاریخی از فلسطین عزیز تا خلیج همیشه فارس دارند به اهداف شیطانی خود علیه انقلاب شکوهمند و استکبارستیز اسلامی و مردم غیرتمند ایران برسند. همچنین باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس از فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسمی فوتبال تقاضا دارد با توجه به اینکه در قطعنامه سازمان ملل متحد براساس اسناد مکتوب و غیرقابل چشم‌پوشی نام "خلیج فارس" به عنوان نام صحیح، کامل و غیرقابل تغییر بر روی آب‌های منطقه‌ای میان ایران و شبه‌جزیره عربی به رسمیت شناخته شده است، نسبت به پیگیری این موضوع که نشان آشکار از وارد کردن مسایل سیاسی به ورزش و فوتبال به قیمت تحریف تاریخ و اسناد سازمان‌ملل دارد و برخلاف میثاق‌های بین‌المللی است، برخورد لازم را در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال داشته باشد."

کد خبر 216683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز