چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اینترنت‌گردها باید هنگام استفاده از سیگنال‌های وایرلس اینترنت در محیط‌های عمومی، بیشتر از زمانی که در خانه خودشان هستند، احتیاط کنند؛ زیرا اگر تدابیر امنیتی را رعایت نکنند، هکرها به سادگی می‌توانند انتقال داده‌ها را در محیط‌های عمومی رصد کنند.

Wi-Fi

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، اریک تیوز، پژوهشگر مرکز تحقیقات پیشرفته امنیتی در دارمشتات آلمان گفت: تقریبا هر کسی در یک کافه یا محیط نزدیک آن می‌تواند چنین کاری انجام دهد.

رسوایی کنونی در انگلیس نشاندهنده این خطر است. گاردین گزارش داده که دستگاه اطلاعاتی انگلیس گاه و بیگاه و به ویژه با اینترنتی که در کافه‌ها عرضه می‌شد، به بررسی ارتباطات ایمیلی شرکت کنندگان در کنفرانس گروه 20 در سال 2009 در لندن می‌پرداخت.

اما کاربران خصوصی هم خیلی خیال‌شان راحت نباشد. تبهکاران خواهان دسترسی به کدها، ایمیل‌ها یا حساب‌های بانکی آنلاین افراد هستند. تیوز گفت هک کردن، به دانش فنی خیلی زیادی نیاز ندارد و مهم نیست که آیا محل ارایه وای - فای (Wi-Fi) عمومی گذرواژه برای ارایه اینترنت گذاشته باشد یا خیر.

تیوز گفت: گذاشتن گذر واژه (کلمه عبور) فقط حفاظت حداقلی را فراهم می‌آورد. از منظر تئوریک، یک هکر اول باید کد وای - فای را باز کند. اما اگر اپراتور وای - فای این کد را به صورت گسترده در اختیار بگذارد که اغلب هم چنین است، آنگاه به سختی می‌تواند مهاجمان را دور نگه داشت.

این بدان معناست که کاربران وای - فای خودشان مسئول تامین امنیت خود هستند. بهترین گزینه کدگذاری SSL است.

تیوز گفت احتمالا استفاده از وی پی ان، ایمن‌ترین گزینه باشد. این بدان معناست که کل ترافیک اینترنت از طریق یک مجرا به صورت مستقیم با طرف ثالث صورت می‌گیرد و به این ترتیب نمی‌توان داده‌ها را خواند.

اما فقط به آنچه در اینترنت رد و بدل می‌کنید، اهمیت ندهید، از آنچه روی دستگاه‌تان هست هم حفاظت کنید. اگر داده‌ای با دیگران در یک شبکه محلی به اشتراک گذاشته شود، زیاد طول نمی‌کشد که متوجه شوید در یک کافه اینترنت هم مورد استفاده دیگران قرار گرفته و مشغول دیدن عکس‌ها و ویدئوهای‌تان هستند. بهترین کار غیرفعال کردن به اشتراک گذاری داده‌های‌تان است.

کد خبر 220515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز