همشهری‌آنلاین: حضور اوباما در آفریقای جنوبی در دومین مرحله از سفر او به آفریقا احتمال عیادت او از ماندلا را به ماجرای داغ رسانه‌ها تبدیل کرده‌است.

obama-mandela

بنا به گزارش الجزیره،باراک اوباما،رئیس‌جمهور آمریکا دومین مرحله از سفرش به قاره آفریقا را سپری می‌کند و پیش از ورودش به آفریقای‌جنوبی در هواپیمای ایر فورس از ماندلا تجلیل کرد و با‌تجه به وضعیت فعلی او گفت قصد ندارد مزاحم او بشود و هدفش گرفتن عکس یادگاری با ماندلا نیست.


او برای بررسی امکان دیدار با نلسون ماندلا و ادای احترام به او اظهار داشت بایستی برنامه با خانواده اولین رئیس‌جمهور سیاهپوست آفریقای جنوبی هماهنگ شود.

رسانه‌ها از پیش از ورود او به این کشور دراین‌باره گمانه‌زنی کردند.

برخی اوباما را به‌عنوا اولین رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا به ماندلا مدیون می‌دانند و معتقدند باید حتما به عیادت او برود.

باراک اوباما سال 2005 وقتی سناتور بود با ماندلا دیدار کرد.

مسئولان کاخ سفید امیدوارند سفر اوباما به سه کشور آفریقایی بتواند از ترویج تفکر برخی کارشناسان مبنی بر  بی‌اعتنایی رئیس‌جمهور آمریکا در این سال‌ها به قاره سیاه جلوگیر کند.

 اوباما قرار است روز شنبه با تعدادی از مسئولان گروه‌های جوان شهرک سوئتو در ژوهانسبورگ دیدار کند. سوئتو به خاطر تظاهرات دانشجویی سال 1976 علیه رژیم آپارتاید شهرت دارد.

در این مراسم، جوانانی از اوگاندا، نیجریه و کنیا نیز از طریق ویدئو کنفرانس شرکت خواهند کرد. تصویر اوباما نیز از طریق شبکه‌های تلویزیونی برای سایر کشورها پخش خواهد شد.

کد خبر 220826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز