مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراد بسیار باهوشی در جهان وجود دارند که باعث تغییر و دگرگونی عمده‌ای در علم و فناوری‌های جهان شده‌اند. قضاوت اینکه کدام فرد باهوش‌تر است، بسیار سخت و پیچیده است.

با یک نگاه کلی می‌توان گفت که برخی از افراد باهوشتر از برخی دیگر هستند. باهوش از نظر آنچه که همه ما آن را به کار می‌بریم. البته هوش و هوشمندی نیز، انواع مختلف دارد. برای مثال؛ شما می‌توانید یک نابغه ریاضی باشید، اما هیچ مهارتی در برقراری راوبط عمومی‌ و... نداشته باشید.

افرادی که قادر به تعریف دوباره علم فیزیک، شیمی، زیست شناسی و تمام چشم انداز‌های ما در زندگی هستند. جزء دسته افراد باهوش و هوشمند هستند. آنها کلمه "نبوغ" را با خود یدک می‌کشند.

نبوغی که باعث شگفتی شما در این جهان پر از اسرار می‌شود. نبوغی که باعث کشف اسرار و پاسخ سوال‌های بی‌جواب انسان کره خاکی می‌شود.

نکته بسیار مهم این است که این افراد از آن جهت باهوش و دارای نبوغ نامیده می‌شوند که تنها از "2.5"  درصد توانایی مغز خود استفاده می‌کنند. توجه کنید تنها " 2.5 " درصد!

انیشتین‌ با نبوغ خاص خود، جزء افراد باهوش جهان در تمام زمانها می‌دانند. این دانشمند، موفق به کشف و حل برخی از مسائل بسیار پیچیده ریاضی شده است. ضریب هوشی او را بالای 200 دانسته‌اند که هنوز در مقایسه زمانی، رقیبی برای آن پیدا نشده است. او را به عنوان یکی از باهوش‌ترین فردی که تا کنون روی این کره خاکی راه رفته است، می‌شناسند.

اگرچه IQ و هوش معیارهای قابل اندازه‌گیری هستند، اما هنوز هم به سختی می‌توان با این ارقام به یک نفر برچسب باهوش بودن زد.

چرا که برای این برچسب شما نیاز دارید، نشانه‌های دیگری را نیز مورد توجه قرار دهید. نشانه‌هایی چون خلاقیت، تفکر خلاق، چشم‌انداز‌های نامحدود، عدم وابستگی دگم‌گونه به دانش گذشته و  حال...

ارزیابی و اندازه‌گیری همه این نشانه‌ها بسیار سخت، وقت‌گیر و هزینه‌بر است. به همین خاطر تنها به اندازگیری هوش اکتفا کرده و افراد را از این نظر رده‌بندی می‌کنند.

 

هوش

 

در این میان، یک سایت علمی‌دست به کار جالبی با جمع‌آوری برترین و بالاترین درصد هوشی افراد علمی‌فعال، زنده و کارهایی که آنها انجام داده‌اند، زده است. این سایت آنها را در یک گروه 10 نفره رتبه‌بندی و معرفی کرده است.

نکته دیگر اینکه این آمار تنها متعلق به 0.5 درصد از جمعیت کل جهان است که آی کیوی آنها بالای 140 است. تنها 0.5 درصد. شما چطور آیا تا به حال تست آی کیو واقعی داده‌اید؟ کسی‌چه می‌داند، شاید آی کیوی شما بالاتر از این ارقام حاضر باشد! می‌دانید، افراد باهوش را می‌توان از نوع انتخاب مسیر زندگی و موفقیت‌های آنها در این مسیر و...  تشخیص داد.

لیستی که سایت سوپر اسکلپ ارائه داده به ترتیب عبارتند از؛

استفان هاوکینگ؛

هوش و آی کیو

فیزیکدان نظری "استفان هاوکینگ" در رده اول با ضریب هوشی 160 قرار دارد. استیفان بسیاری از مسائل پیچیده جهان اطراف ما را روشن ساخته است.

او 7 کتاب تالیف کرده که‌ در نوع خود بی‌نظیر هستند و 14 بار جایزه علمی‌مراکز معتبر جهان را از آن خود ساخته است.

او هم اکنون 70 سال عمر دارد. نکته مهم و حائز اهمیت، معلولیت این دانشمند بزرگ است. او تنها با کمک داستگاه‌های موجود می‌تواند با جهان پیرامون خود ارتباط برقرار کند.

کیم اونگ یونگ؛
هوش و آی کیو

کیم اهل کره جنوبی است. او دارای استعداد فوق العاده برای ریاضی و زبان است.

او در سن 6 ماهگی شروع به صحبت کرد و در سه سالگی به چندین زبان زنده مانند؛ کره‌ای، ژاپنی، آلمانی و انگلیسی تکلم می‌کرد. کیم در حال حاضر 50 سال سن و آی کیوی 210  دارد.

او نه تنها در حل مسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال پیچیده تبحر دارد، بلکه می‌تواند، شعر چینی و کره‌ای هم بگوید. کیم کتاب، مقالات و اشعار بسیاری یه این دو زبان نوشته است.

او دوره کالج خود را در چهارسالگی به پایان رساند. زمانی که تنها هشت سال داشت، ناسا او را به امریکا جهت همکاری و ادامه تحصیل دعوت کرد. کیم برای سال‌های طولانی با ناسا همکاری داشت و بعد از بازگشت به کره 90 مقاله در زمینه هیدرولیک منتشر کرد.

نام او در کتاب رکورداران دنیا به عنوان بالاترین آی کیو دنیا در سن پایین ثبت شده است.

پل آلن؛
هوش و آی کیوپل 59 سال سن و آی کیوی 170 دارد. او به عنوان بنیانگذار ماکروسافت شناخته می‌شود. او به عنوان فردی که از هوش خود کاملا در راه درستی استفاده کرده است، نام برده می‌شود.

او با 14.2 بیلیون ثروت در رده ثروتمند‌ترین افراد جهان قرار دارد.

او دارای شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های برنامه نویسی کامپیوتری و اینترنتی و سالن‌ها و تیم‌های مخصوص ورزشی خود و مهم‌تر از همه یکی از بزرگترین فرد در اقدامات بشر دوستانه در دنیا است.

گری کاسپاروف؛

هوش و آی کیوگری استاد بزرگ شطرنج روسی است که در 22  سالگی جوانترین قهرمان جهان شناخته شد. هر چند که او در مسابقات بازی شطرنج با کامپیوتر شکست خورد.

با این وجود هنوز مرد شماره یک عرصه شطرنج به دلیل خلاقیت‌های خاص خود شناخته می‌شود.

او با 190 آی کیو در حال حضر یک سیاستمدار و یک نویسنده است. گری در این عمر 49 ساله، یک برای پست ریاست روسی اقدام کرده و بنیانگذار جبهه متحد مدنی است.

او عنوان نفر اولی و قهرمانی جهان شطرنج  را به مدت طولانی‌ حفظ و از‌ان خود کرده است.

سر اندرو ویلز؛

هوش و آی کیواندرو یک ریاضیدان انگلیسی با 59 سال سن و آی کیوی 170 است.

او تئوری و نظریه‌های به شماری در زمینه ریاضی ارائه داده است فرمت Fermat آخرین تئوری او است که به عنوان سخت‌ترین مسئله ریاضی در دنیا محسوب می‌شود.

او لقب "سر" به عنوان سلحشور در عرصه علم ریاضی را دریافت کرده است.

همچنین حدود 15 جایزه مختلف در عرصه‌های ریاضی و علمی از مراکز معتبر دنیا دریافت کرده است.

جودی پلگار؛

هوش و آی کیوپدر جودی، او و خواهرش را در دنیای پر از دانش، تمرین، بازی، تحقیق و تجربه بزرگ کرده است.

این نوع آموزش و تربیت می‌تواند، تاثیر شگرفی در آینده علمی کودکان داشته باشد. آنها در همان کودکی در بسیاری از زمینه‌ها یک متخصص محسوب می‌شوند.

جودی با 36 سال سن و آی کیوی 170 ، در زمان کودکی یکی از افراد موفق زمان خود بود. می‌توان به جرات گفت که تجربه‌ها، موفقیت به ارمغان می‌اورند.

جودی در سن 15 سالگی به جوانترین قهرمان بزرگ دنیا تبدیل شد. او تمام قهرمان جهان را در عرض یک ماه پشت سر گذاشت. او عنوان کودک "اعجوبه" را نیز در کارنامه خود دارد.

کریستوفر هیراتا

هوش و آی کیوکریستوفر در سن 13 سالگی به عنوان جوانترین امریکایی با گرفتن مدال طلا در المپیاد بین‌المللی فیزیک برای "ساخت امواج"  نام خود را جاودانه ساخت.

او با 16 سال سن در پروژه ناسا با عنوان "چگونه به مریخ مهاجرت کنیم"، همکاری کرد. او در 22 سالگی دکترای خود را از پرینستون گرفت.

کریستوفر در حال حاضر 30 سال سن و 225 آی کیو دارد.

او یکی ازآن افرادی است که حتی افراد باهوش هم به او حسادت می‌کنند.

او نام کودک اعجوبه را از‌آن خود کرده است.

ترنس تائو؛
هوش و آی کیوترنس تائو 37 سال سن و آی کیوی باورنکردنی یعنی 230 یک ریاضیدان با ریشه‌های استرالیایی و آمریکایی است. او باهوش ترین فرد در این رده بندی در نظر گرفته شده است.

یعنی باهوش‌ترین فرد زنده، ولی آیا واقعا اینطور است؟ این باور منتقدان خاص خود را دارد.

آنها می‌پرسند، اگر او باهوش‌ترین است، آیا می‌توان کارهای انیشتن را با او مقایسه کرد؟

تائو در 2 سالگی مطالعات ریاضی در سطح دانشگاهی داشت و در سن 13 در واقع یکی از جوانترین شرکت کننده در المپیاد ریاضی بود که مدل طلا را از‌آن خود کرد.

جالب‌تر این که تائو بیش از 230 مقاله تحقیقاتی ریاضی که در نوع خود یک شاهکار است، منتشر کرده است.

او دکترای خود را در 20 سالگی ازدانشگاه پرینستون گرفت و زمانی که تنها 24 سال داشت، پست و کرسی یک استاد کامل را در UCLA  به عهده گرفت.

ریک روسنر؛

هوش و آی کیوریک روسنر با 52 سال سن و آی کیوی 192 باز هم نمی‌توان او را به عنوان یکی از باهوش‌ترین فرد در جهان قلمداد کرد.

او رفتاری خشن و سخت دارد که چند سال به عنوان یک پیشخدمت در سالن اسکیت رولر کار کرده و چند سالی هم به عنوان مدل...

در حال حاضر او نویسنده مجموعه‌های بازی تلویزیونی است و برای جیمی‌کیمل کار می‌کند. تاکید می‌کنم؛ با این عدد آی‌کیو او کار و خلاقیت‌ خاصی از خود نشان نداده است.

یعنی در مقایسه با بقیه افراد باهوش، هوش این فرد سوال برانگیز است.

او یک بار در 20 سالگی نام خود را تغییر داد تا بتواند بیشتر در دبیرستان باقی بماند!

جیمز وودز؛

هوش و آی کیوجیمز بازیگر فیلم، تلویزیون و تئاتراست. او سه جایزه امی برای اجرای برنامه‌های خود تحت عنوان "وعده" و "نام من بیل است، گرفته است. دو بار نامزد جایزه اسکار و آن را به دست آورد.

او دارای استعداد خاصی در ریاضی است که هرگز بعد از اتمام تحصیلات متوسطه به آن نگاه هم نکرد.

او به عنوان یک محقق در موسسه تکنولوژی ماساچوست کار کرده است. در حال حاضر، 65 سال دارد و آی کیو او 180 است.

فیلم‌ها و مجموعه‌های که بر اساس مجموعه‌ای از اعداد، چیدمان آنها و... برنامه‌ریزی شده‌اند، توجه بسیاری را به سوی این بازیگر جلب کرده‌است.


http://www.superscholar.org

کد خبر 220999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز