یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گیاه «بادرنجبویه» از 2000 سال پیش در یونان استفاده دارویی داشته و در کاهش تنش، التیام زخم‌ها، درمان دندان درد،‌ جوش و آسیب‌دیدگی گردن موثر بوده است.

باردرنجبویه

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، گیاه بادرنجبویه همچنین به عنوان گیاهی دارویی برای درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های دیگری همچون تب،‌ سردرد، فشارخون بالا، آنفلوآنزا، التهاب نایژه و حالت تهوع نیز کاربرد دارد.

همچنین روغن موجود در این گیاه حاوی مواد شیمیایی است که به آرام کردن عضلات کمک می‌کند. بررسی‌های اخیر نیز حاکی از آن است که بادرنجبویه تاثیری همچون داروهای آرام‌بخش بر موش‌های آزمایشگاهی داشته است.

در مورد دیگر خواص این گیاه دارویی می‌توان به تاثیر آن بر متوقف ساختن برخی فعالیت‌های هورمون تیروئید در بدن اشاره کرد. بنابراین در گذشته از این گیاه برای درمان بیماری «گریوز» که عامل پرکاری تیروئید است،‌ استفاده می‌شده است.

 بادرنجبویه

به گزارش Herb wisdom‌، این روزها بادرنجبویه برای درمان اضطراب و کاهش تشویش کاربرد فراوانی در اروپا دارد. همچنین مصرف این گیاه برای افراد مبتلا به اختلالات عصبی خواب توصیه می‌شود. علاوه بر اینها این گیاه قدرت حافظه را در افرادی که از بیماری آلزایمر رنج می‌برند، تقویت می‌کند.

کد خبر 222113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز