دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین و عجیب‌ترین لانه زنبوری که در کتاب رکورد‌ها ثبت شد! توسط زنبورهای مهاجر آفریقایی ساخته شده است.

زنبورهای مهاجم

بزرگترین و عجیب‌ترین لانه زنبور جهان در داخل یک خانه کشف شد. این کندو واقع در تنریف - جزایر قناری اسپانیا است. لانه زنبوری به وسعت یک اناق 15 متری که هزاران زنبور را در خود جای داده بود.

داستان کشف این لانه‌زنبور از این قرار است که اهالی و همسایگان یک روستا با تلفن‌های مکرر از وجود زنبور‌های انبوه در محل سکونت خود به آتش‌نشانی و پلیس منطقه شکایت می‌کنند.

منطقه سم سباستین دلاگومرا در جزیره تنریف- اسپانیا در واقع به نوعی مرکز حمله زنبور‌ها قرار گرفته بود. بعد از این شکایات، پلیس و آتش نشانی وارد عمل می‌شوند. آنها منطقه را با دقت بررسی کرده و در نهایت ناباوری خانه مشکوکی که زنبور‌ها به آن رفت و‌ آمد می‌کردند را یافتند.

آنها با تجهیزات ایمنی وارد خانه شده و با منظره عجیب و شگفت‌انگیزی روبرو می‌شوند. یک لانه زنبور عظیم  به اندازه 6. 7 متر که میلیون‌ها زنبور  مهاجر را در خود جای داده بود.احتمالا قاچاقی وارد جزیره شده بودند.

زنبورهای مهاجم

خانه متروکی که توسط این زنبور‌ها اشغال شده است.

زنبورهای مهاجم لانه سازی

این توده عظیم چیزی جز یک کندوی زنبور نیست!

آنها قبل از تخریب و خارج کردن زنبور‌ها از منطقه، این اثر که بزرگترین لانه زنبور جهان داخل  یک خانه محسوب می‌شود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌کنند.

رکورد قبلی مربوط به لانه زنبور 5.5 متری در نیوزیلند بود که 3.7 متر طول و 1.75 متر عرض داشت.

کارشناسان امر در این زمینه می‌گویند؛ این لانه‌ نمی‌تواند کار زنبورهای بومی باشد، بلکه باید توسط زنبور‌های مهاجر آفریقایی ساخته یا به نوعی تولید شده باشند.

زنبورهای مهاجر افریقایی از سواحل افریقا که تنها 100 کیلومتر با جزایر قناری فاصله دارد، می‌آیند. آنها می‌توانند چنین لانه‌های عظیمی درست کنند که تعجب همگان را برانگیزند.

این منطقه برای مدتی یعنی تا تخلیه کامل زنبور‌ها از این خانه متروکه خالی از سکنه شد. پلیس در خصوص رها کردن خانه برای مدت طولانی به صاحبان آنها تذکر و اخطار  صریح داده است.

theblaze

کد خبر 222160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز