رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه گفت: آتش‌سوزی به 40 هکتار از عرصه‌های ملی و جنگل‌های شهرستان بانه خسارت وارد کرد.

آتش‌سوزی 40هکتار از عرصه‌های ملی و جنگل‌های بانه


عثمان بهداد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: این آتش‌سوزی‌ها در بانه صدها میلیون تومان خسارت را به عرصه‌های ملی و جنگل‌های این شهرستان وارد کرد. وی با اشاره به اینکه عوامل طبیعی و انسانی باعث به‌وجود آمدن آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع می‌شود، افزود: عوامل انسانی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر آتش‌سوزی‌ها در سطح مراتع و جنگل‌هاست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه با بیان اینکه این آتش‌سوزی‌ها از 3خرداد تا 11 تیرماه جاری به سطح جنگل‌های این شهرستان خسارت وارد کرد، گفت: در این مدت 30 فقره آتش سوزی در این شهرستان رخ داده است.

بهداد اضافه کرد: این 30 مورد آتش‌سوزی در دمامه، کریم‌آباد، نوده‌کهنه، بیلو، ویسک، سورو، سبدلو، ماسی در، سیرانبند، قبرستان سلیمان‌بیگ، رشید‌قلعه، کوه‌دوزین، آربابا، روستای دول ارزن، درگا شیخان، زروار سفلی، خشکه دره، کوپیچ سفلی تیتوران، نوده‌کهنه، قوری‌چای، مجسه(حریم سد) رخ داده است. وی با اعلام اینکه از 5سال گذشته تا اول تیر ماه جاری 279 مورد آتش‌سوزی در شهرستان بانه رخ داده است، خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی‌ها 824 هکتار از مراتع، جنگل‌ها و عرصه‌های ملی در این شهرستان از بین رفته و خسارت دیده است.

کد خبر 222439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز