سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست هنگام بازدید از سایت گوزن زرد در پارک ملی کرخه گفت: سازمان محیط‌زیست همه توان خود را برای رهایی گوزن زرد از این بحران به‌کار گرفته و بیشترین تلاش خود را روی زندگی این‌گونه متمرکز کرده تا گوزن‌ها زنده بمانند.


احمدعلی کیخا ضمن تقدیر از تلاش پرسنل محیط‌زیست استان خوزستان به ایسنا گفت: ما برای حل این مشکل از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم و اگر کار هم از توان ما خارج بود از طریق مقامات بالاتر پیگیری خواهیم کرد؛ ضمن اینکه از مجموعه محیط‌زیست استان‌ها خواسته‌ایم تا برنامه‌های مدیریت خود را برای حفظ این‌گونه ارائه دهند. معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست از برنامه‌ریزی معاونت محیط طبیعی برای برگزاری جلسات استانی جهت بررسی مشکلات زیست‌محیطی استان‌ها خبر داد و گفت: در این حوزه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به‌صورت منظم در هر یک از استان‌ها حضور یافته و مشکلات را از نزدیک بررسی کنیم.

این گزارش می‌افزاید: تا‌کنون 40گوزن زرد بر اثر هجوم مگس‌های میاز تلف شده‌اند. درعین‌حال بررسی‌ها نشان می‌دهد عامل اصلی کنه‌های خونخوار هستند که با تجمع روی بدن گوزن‌ها زمینه هجوم مگس‌های میاز را فراهم می‌سازند.

کد خبر 224264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز