پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - آیدارزاقی: پروتکل SSL مخفف عبارت Secure Socket Layer است که یک سیستم پنهانی برای حفظ امنیت انتقال اطلاعات در اینترنت است . در حقیقت این پروتکل پیغام‌ها را بین فرستنده و گیرنده رمزگذاری می‌کند تا قابل دسترسی نباشند.

ssl

زمانی‌که SSL بر روی یک سایت نصب می‌شود، علامت قفل را در بالای هدایتگر (navigator) مرورگر وب می‌بینیم و URL آدرس وب سایت با https شروع می‌شود. اگر نسخه‌ تعمیم یافته‌ SSL استفاده شده باشد، نوار آدرس به رنگ سبز دیده می‌شود.

  پروتکل SSL است در واقع پایین‌تر از لایه کاربرد (لایه چهارم از مدل TCP/IP) و بالاتر از لایه انتقال (لایه سوم از مدل TCP/IP) قرار می‌گیرد.

با افزایش روزافزون بهره‌وری از اینترنت در زمینه‌های گوناگون، جرائم سایبری نیز بیشتر می‌شوند؛ با این شرایط اغلب کاربران نمی‌توانند اطلاعات محرمانه‌ خود را روی وب قرار دهند مگر این‌که بدانند انتقال اطلاعاتشان به صورت مطمئن صورت می‌گیرد.

از اینرو شرکت نت‌اسکیپ (ارائه دهنده‌ مرورگر نویگیتور) برای انتقال پرونده‌های خصوصی از طریق اینترنت پروتکل SSL را تولید کرد اما امروزه اکثر مرورگرهای وب نظیر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اوپرا هم از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند.

کد خبر 227200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز