شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنسرت «هوای گریه» با صدای همایون شجریان در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کنسرت همایون شجریان با اجرای آلبوم «نسیم وصل»(هوای گریه) و آلبوم «با ستاره‌ها» از 21 تا 23 شهریورماه اجرا خواهد شد.

این کنسرت هر شب در دو سانس 18 و 21:30 برگزارمی‌شود و قیمت بلیت‌ها 30 تا 90 هزارتومان تعیین شده‌اند.

ارکستر همایون شجریان را بردیا کیارس رهبری می‌کند و پدرام فریوسفی کنسرت‌مایستر اجرا است.

محمد حسین توتونچیان تهیه‌کننده کنسرت های موسیقی درباره اجرای این کنسرت گفت: قرار است که همایون شجریان به همراهی ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس قطعات آلبوم "نسیم وصل" و "با ستاره‌ها" را از 21 تا 23 شهریور در برج میلاد تهران اجرا کند.

به گفته مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس طرح همراهی همایون شجریان با این ارکستر به دلیل پاسخ به نیاز مخاطبان علاقه‌مند به اجرای این دو آلبوم خصوصا قطعه "هوای گریه" با اجرای ارکسترال بوده‌است.

وی افزود: مطمئن هستم که شنیدن این کارها به همراهی ارکستر بزرگ آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان است که خاطره انگیزترین و رویایی ترین آثار همایون شجریان را با همان کیفیت شنیده شده در آلبوم، در اجرای زنده شاهد باشند.

توتونچیان درباره تاسیس ارکستر مجلسی تهران که پیش از این با آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی روی صحنه رفت گفت: سال گذشته با آقای متبسم برای اجرای پروژه "پردیس" نیاز تاسیس ارکستری با ابعاد استاندارد و نوازنده‌های حرفه‌ای را احساس کردیم. بعد از به وجود آمدن این ارکستر و قطعی شدن تاریخ اجرا در روزهای 7 و 8 شهریور به این فکر افتادم که حیف است که این ارکستر با این کیفیت، بعد از این تاریخ نیمه کاره رها شود.

به گفته مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس سالن تمرین، قراردادهای نوازنده‌ها و هماهنگی‌ها بخشی از دشواری‌های تشکیل ارکستر مجلسی تهران بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این ارکستر آماده به کار و هماهنگ است و این توانایی را دارد که کارهای ارزشمند و بیشتری را به مرحله اجرا برساند به همین دلیل به همایون شجریان پیشنهاد دادم که ‌آلبوم‌های "نسیم وصل" و "با ستاره‌ها" به آهنگسازی محمد جواد ضرابیان را که تا به حال با هیچ ارکستر بزرگی اجرا نشده‌ است روی صحنه ببریم. البته تمرین های ارکستر با حمایت مدیریت و کارکنان محترم شرکت برج میلاد تهران در همان محل آغاز شده و تا روز قبل از کنسرت ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای خرید بلیت‌های کنسرت می‌توانند، به سایت «ایران‌ کنسرت» مراجعه کنند.

کد خبر 229245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز