مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه عبور خودرو به حیات ساختمان‌های قدیمی مجموعه باغ ملی و میدان مشق صدمه می‌زند، گفت: در حال حاضر تنها عابران پیاده حق عبور و مرور در این مجموع را دارند؛ تردد پیاده شهروندان تهرانی در همه روزهای هفته کاملاً ممکن خواهد بود و تنها نیمه شب‌ها محدودیت‌هایی در این خیابان اعمال می‌شود.

میدان مشق

به گزارش همشهری آنلاین،سید محمدجواد شوشتری با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۷۰ تردد خودرو‌ها در این مکان آزاد بود، ادامه داد: مطالعات سازمان میراث فرهنگی نشان داده که عبور خودرو‌ها می‌تواند حیات ساختمان‌های قدیمی این مجموعه را با خطر مواجه کند.

او با اشاره به توافق سازمان زیباسازی شهر تهران با وزارت امور خارجه برای بازگشایی میدان مشق برای عبور و مرور عموم شهروندان در این محدوده تاریخی، افزود: میدان مشق مجموعه‌ای تاریخی است که از ابتدای تشکیل حکومت رضا خان برای ساخت تشکیلات اداری مورد توجه انگلیسی‌ها قرار داشت و اصلیترین هسته اداری کشور تا امروز در این باغ بنا شده بود اما بعد از مدتی اغلب دستگاههای اداری به جز وزارت امور خارجه و ثبت احوال کشور از این منطقه خارج شدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه با خروج دستگاه‌های دولتی اغلب ساختمان‌های دولتی به جز ثبت اسناد کشور و ساختمان قزاق خانه که اکنون در دست دانشگاه هنر قرار دارد توسط وزارت خارجه خریداری شده، گفت: با توافق جدید وزارت خارجه و سازمان شهرداری‌ها، ساختمان شهربانی سابق که اکنون به عنوان ساختمان شماره ۹ وزارت خارجه شناخته می‌شود، به موزه تبدیل می‌شود.

سید محمدجواد شوشتری با اشاره به اینکه از این پس محوطه وزارت امور خارجه به وسیله دوربین‌های نظارتی کنترل می‌شود، ادامه داد: گشت‌های انسانی دیگر وظیفه کنترل شهروندان را بر عهده نخواهند داشت.

او با بیان اینکه تا سال ۱۳۷۰ تردد خودرو‌ها در این مکان آزاد بود، افزود: خیابان وزارت خارجه در واقع موزه هنرهای معاصر ایران قلمداد می‌شود و هویت شهر تهران محسوب می‌شود. تردد پیاده شهروندان تهرانی در همه روزهای هفته کاملاً ممکن خواهد بود و تنها نیمه شب‌ها محدودیت‌هایی در این خیابان اعمال می‌شود.

می‌دان مشق مربوط به دوره قاجار است و در تهران، محدوده بین خیابان امام خمینی (ره) و سی تیر واقع شده است.

کد خبر 230342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز