همشهری آنلاین: شرکت اپل امروز محصولات جدید خود از جمله دو مدل گوشی هوشمند آی‌فون ۵C و ۵S را رونمایی کرد. قابلیت‌هایی نظیر حسگر اثر انگشت و پردازنده‌های قوی‌تر از ویژگی‌های این دو مدل گوشی است. iOS۷ را ۲۷ شهریور ‌می‌توانید دانلود کنید.

apple

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم امروز با حضور تیم کوک مدیر عامل و مدیران ارشد اپل و خبرنگاران در شهر کوپرتینو ایالت کالیفرنیا برگزار شد. نسل جدید سیستم عامل اپل به نام iOS7 و دو گوشی جدید به نام 5S و 5C از جمله محصولات جدید اپل هستند.

سیستم عامل iOS7 از ۱۸ سپتامبر برای دانلود برروی آی‌فون ۴ به بعد و آی‌پد ۲ به بعد در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید که برخلاف پیش‌بینی سایت‌ها و وبلاگ‌های فن‌آوری آی‌فون 4S در بازار باقی می‌ماند و اپل تولید آی‌فون 5 را متوقف خواهد کرد.

آی‌فون 5C دارای نمایشگر ۴ اینچ، پردازشگر A5 و باتری قوی‌تر نسبت به آی‌فون 5 است. این گوشی در پنج رنگ سبز، سفید، آبی، زرد و مرجانی به بازار عرضه می‌شود.

گوشی 5S نیز دارای تراشه ۶۴ بیت A7 خواهد بود. این اولین گوشی ۶۴ بیت دنیاست. این گوشی در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود.

۵s

 5S دارای یک فلش جدید به نام True Tone است که شامل دو فلش LED می‌شود. جالب اینکه این فلش می‌تواند به یک هزار رنگ مختلف تغییر رنگ دهد تا با نور محیط یکسان شود.

  • قیمت نهایی آی‌فون  5S در آمریکا (به صورت Unlock و بدون قرارداد سیم کارت): ۶۴۹، ۷۴۹ و ۸۴۹ دلار برای مدل‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
  • قیمت نهایی آی‌فون 5C در آمریکا (به صورت Unlock و بدون قرارداد سیم کارت): ۵۴۹ و ۶۴۹ دلار برای مدل‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایت

 حسگر اثر انگشت آی‌فون 5S یک حلقه دور دکمه home گوشی است که می‌توان با آن قفل گوشی را باز کرد. علاوه بر این با لمس این حسگر دیگر نیازی به وارد کردن پسوورد فروشگاه اپ استور و آی‌تیونز نیست.

عکس زیر قطعات به کار رفته در سنسور اثر انگشت جدید اپل را نشان می‌دهد:

iphone sensor

iphone۵s

رنگ‌ بندی آی‌فون 5C که مدل ارزان نسل جدید آی‌فون است:

iphone۵c

این هم قاب مخصوص اپل برای آی‌فون 5C:

iphone۵C case

و قاب مخصوص آی‌فون 5S که از جنس چرم است:

iphone۵S Case

تحلیل‌گر خبرگزاری رویترز می‌گوید عرضه آی‌فون ارزان قیمت 5C توسط اپل باعث ایجاد فصل جدیدی در محصولات این شرکت است چرا که اپل خطر رقبای خود نظیر سامسونگ و هوآوی را احساس کرده و قصد دارد با محصولات ارزان قیمت آن‌ها رقابت کند.

کد خبر 230650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز