گروه اقتصادی: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، رخداد مهمی در بازارهای جهانی رقم خورد.

قیمت طلا با سقوطی آزاد مواجه شد تا واکنشی جدی به کاهش التهابات سیاسی در سوریه نشان داده باشد.دور شدن منطقه از شرایط جنگ و عقب‌نشینی آمریکا از مواضع نظامی علیه سوریه طی هفته گذشته موجب کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و داخلی شده است اما 2روز پایانی هفته گذشته روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای جهانی شدت قابل‌توجهی گرفت. هر اونس طلا طی این دو روز حدود 50دلار ارزان شد تا سقوطی کم‌سابقه را تجربه کرده باشد.

این شاخص روز گذشته به مرز یک هزار و 300دلار نزدیک شد و به یک هزار و 313دلار رسید. این در شرایطی است که روز گذشته بازار ایران در تعطیلی به سر برده و تأثیر این سقوط قیمت‌ها، امروز در بازار خود را نشان خواهد داد. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند تا این موضوع موجب شکسته شدن خط یک میلیون تومان در قیمت سکه تمام بهار آزادی شود. همگرایی دلار و طلای جهانی در نزول قیمت موجب خواهد شد تا بهای طلا و سکه در ایران نیز همچنان در مدار نزولی حرکت کند.

هر گرم طلای 18عیار نیز که روز پنجشنبه به 104هزار تومان رسید، احتمالا امروز با توجه به ریزش نرخ جهانی طلا، تا زیر 100هزار تومان پایین خواهد آمد. اگر تغییر قابل توجهی در نرخ‌های جهانی رخ ندهد، امروز بازار طلا و ارز ایران شرایط ویژه‌ای را در ریزش قیمت‌ها تجربه خواهد کرد.

کد خبر 230874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز