همشهری آنلاین: خودروسازان طی مکاتباتی که با رئیس شورای رقابت داشتند، خواستار افزایش قیمت خودرو شدند.

احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان درگفت‌وگو با ایلنا با اشاره به مکاتبات قبلی خودروسازان و همچنین جلسه سوم مهر با رئیس شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه خودروسازان نه تنها درخواست افزایش قیمت دادند بلکه خواستار اصلاح قیمت پایه خودرو نیز شدند.

وی افزود: در برخی از رسانه‌ها به نقل از رئیس شورای رقابت آورده شده که خودروسازان تنها خواستار تعدیل تورم شدند که این سخنان از طرف رسانه‌ها اشتباه برداشت شده است و خودروسازان به دلیل زیان مالی که از ابتدای سال تاکنون کرده‌اند تنها خواهان افزایش قیمت هستند و به زودی نیز این امر اتفاق خواهد افتاد.

نعمت بخش ادامه داد: برای مثال از 3 ماهه ابتدایی سال تنها شرکت سایپا با 52 هزار دستگاهی که فروخته است، 130 میلیارد تومان ضرر کرده است که این ضرر شامل تمامی خودروسازان دیگر و همچنین قطعه سازان نیز شده است.

وی در پایان تصریح کرد: رئیس شورای رقابت معلوم نیست به چه دلیل زیان خودروسازان را در نظر نمی‌گیرد، در صورتی که طبق جلسه خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت نه تنها این زیان‌ها واقعی است بلکه طبق گزارش ارایه شده به وزیر افزایش قیمت خودرو دور از ذهن نیست و باید صورت بگیرد.

کد خبر 232864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز