دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناشناس‌ها گروهی متشکل از شبکه‌های غیرمتمرکز هکرها در سراسر جهان است. این گروه به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و مخالفت با سیاست‌های کشورهای غربی معروف است.

Anonymous

این گروه مرکزیت خاصی ندارد و اصولاً از چند شبکه و انجمن از هکرها ایجاد شده که در شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو با یکدیگر در تماس هستند. به همین دلیل مشخص کردن شروع فعالیت آن آسان نیست ولی اولین فعالیت‌های این گروه در سال ۲۰۰۳ شناسایی شد.

در سال ۲۰۱۱ با شروع جنبش تسخیر وال‌استریت افرادی که خود را منتسب به گروه ناشناس‌ها اعلام کردند از اولین شرکت کنندگان و رهبران این جنبش بودند.

در همان سال این گروه دست به مبارزه با وب‌سایت‌های غیراخلاقی زد که از کودکان سوء استفاده می‌کنند. در یکی از حملات ناشناس‌ها، اطلاعات شخصی بیش از ۱۵۰۰ نفر از کاربران یکی از این سایت‌ها در اینترنت منتشر شد. این گروه همچنین مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری تصاویر مستهجن کودکان را در شبکه Tor از کار انداخت.

در سال ۲۰۱۲ وزارت دادگستری آمریکا وب‌سایت اشتراک فایل Megaupload را به اتهام نقض کپی‌رایت تعطیل کرد. گروه ناشناس‌ها در واکنش به این خبر وب‌سایت‌های سازمان‌های مدیریت کپی‌رایت آمریکا و وب‌سایت FBI را مورد حمله سایبری DDoS قرار دادند.

این گروه به تلافی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نوامبر ۲۰۱۲، وب‌سایت‌های این رژیم را مورد حمله قرار داد. این گروه در آوریل ۲۰۱۳ اعلام کرد اگر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه پایان نیابد این رژیم را از نقشه اینترنتی جهان پاک می‌کند.

این گروه همچنین یکی از طرفداران وب‌سایت ویکی‌لیکس و بنیان‌گذار آن جولیان آسانژ است.

از سال ۲۰۰۹ صدها نفر از فعالان سایبری و هکرها به جرم ارتباط با این گروه در آمریکا، کانادا، استرالیا، هلند، اسپانیا و ترکیه دستگیر شده‌اند.

کد خبر 236692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز