یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مردم کوزوو برای انتخاب شهرداری‌ها و شورای شهر یکشنبه ۱۲ آبان به پای صندوق‌های رای می‌روند. یک نامزد آلبانیایی‌تبار شورای‌شهر توسط یک افسر پلیس که با او درگیری شخصی داشت در خارج از زمان کاری‌ این پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

kosovo

در این انتخابات نمایندگان شورای شهر و شهردارهای مناطق انتخاب می‌شوند. حضور یا عدم حضور صرب‌تبارهای شمال کوزوو این انتخابات را به رویدادی حساس در این منطقه ناآرام تبدیل کرده‌است.

دولت صربستان با وجود این که هنوز کشور کوزوو را به رسمیت نشناخته است، صرب‌تبارهای ساکن کوزوو را برای شرکت در این انتخابات ترغیب کرده‌است. چون مشکلات این دو کشور یکی از مهم‌ترین موانع برای پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا است.

این درحالی‌است که کمی پیش از شروع انتخابات بنا به گزارش الجزیره، یک کاندیدای شورای محلی آلبانیایی‌تبار به‌قتل رسید و یک کاندیدای پست شهردار از اقلیت صرب‌تبارها نیز در حمله‌ای جداگانه زخمی شد.

نامزد آلبانیایی‌تبار شورای‌شهر توسط یک افسر پلیس که با او درگیری شخصی داشت در خارج از زمان کاری‌ این پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

نامزد صرب‌تبار هم گفته بیرون اپارتمانش از سوی دو مرد نقاب‌دار مورد حمله قرار گرفته و  برای درمان جراحت در ناحیه چانه به بیمارستان مراجعه کرده‌است.

از شش سال قبل نیروهای نظامی وابسته به اتحادیه اروپا در شمال کوزوو مستقر شده‌اند تا مانع بالاگرفتن تنش‌ بین صرب‌تبارها و آلبانیایی‌تبارهای شمال کوزوو شوند.

کوزوو در سال 2008 از صربستان اعلام استقلال کرد.

آمریکا، بریتانیا و حدود 80 کشور دیگر استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند. روسیه و چین در کنار پنج کشور اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، قبرس و یونان از کشورهایی هستند که همراه با صربستان، کوزوو را به‌عنوان کشوری مستقل نپذیرفته‌اند.

انتخابات از ساعت 7 صبح به‌وقت محلی آغاز شده و تا 7 عصر ادامه دارد.

نتیجه اولیه این انتخابات که برای تامین امنیت آن 5هزار پلیس به‌کار گرفته‌شده‌اند، اوایل نیمه‌شب امشب و نتیجه نهایی 15 آبان اعلام خواهد شد.

در این انتخابات 224 تن نامزد انتخابات شهرداری و 7 هزار و 740 تن نامزد عضویت در شورای شهر رقابت می‌کنند.

بیش از 1.7 میلیون نفر واجد شرایط رای‌دادن هستند.

کد خبر 237407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز