همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیچ‌کدام از دولت‌هایی که روی کار آمدند در زمینه عفاف و حجاب کاری انجام ندادند و باید در این زمینه اراده جدی وجود داشته باشد.

محمدعلی جعفری

به گزارش تسنیم، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم بزرگداشت بسیج دانشجویی که در دانشکده حقوق و علو ‌سیاسی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: بسیج کنار فعالیت‌های اجتماعی باید از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کند و این وجه مشترک بسیج و سپاه است.

وی افزود: اگر نیروی انقلابی اطاعت محض از ولایت نداشته باشد، انقلابی نیست.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: کسانی که از ولایت تبعیت محض نداشته باشند به خود اجازه می‌دهند در برابر نظر رهبری نظر دهند و چینین فردی از نظر ما انقلابی نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: شرط اصلی برای مسئولانی که مسئولیت‌های بزرگ می‌پذیرند، تبعیت محض از ولایت و حرکت در چارچوب‌های نظام اسلامی است.

وی افزود: در انتخاب معیار برای سنجش فرد انقلابی نباید دچار خطا شویم.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: سخنان امام(ره) و روحیه آفندی و تهاجمی ایشان، آن زمان کامل پیاده نمی‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: روحیه جهادی فقط در برابر تهدیدهای سخت و جنگ نیست، بلکه در همه ابعاد است.

وی با بیان اینکه استکبار نقطه مقابل انقلاب است، اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند چه‌کار به استکبار و آمریکا داریم اما از سوی دیگر ادعای انقلابی بودن می‌کنند و توجیه‌ آنها هم دلسوزی نسبت به مردم است و دلیلی برای کنار گذاشتن اصل انقلاب یعنی استکبارستیزی می‌آورند، اما اگر استکبارستیزی را از انقلاب بگیریم، انقلاب ما تعطیل و خلاص می‌شود.

وی افزود: چفیه‌ای که بر دوش رهبر معظم انقلاب است، برای مقابله با کسانی بود که شعار توقف انقلاب را سر می‌دادند که عده‌ای در سال 78 این شعار را سر می‌دادند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: حاکم کردن تفکر بسیجی، الزام قطعی و اجتناب‌ناپذیر برای کشور است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: سپاه در زمینه عفاف و حجاب فعالیت‌های ایجابی فرهنگی انجام می‌دهد، البته 5 سال است که این فعالیت را آغاز کرده است.

وی افزود: هیچ کار سلبی در زمینه عفاف و حجاب به‌عهده بسیج و سپاه نیست.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: هیچ‌کدام از دولت‌هایی که روی کار آمدند در زمینه عفاف و حجاب کاری انجام ندادند و باید در این زمینه اراده جدی وجود داشته باشد.

کد خبر 239814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز