چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پوتین توافق نامه تجارت ازاد اوکراین با اروپا را برای کشورش مضر دانست و نخست‌وزیر اوکراین گفت کشورش به پیشنهاد روسیه از امضای تفاهم‌نامه خودداری کرده‌است.

PUTIN

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه انتقادهای اتحادیه اروپا در رابطه با تصمیم اوکراین مبنی بر عدم امضای توافق‌نامه تجاری با این اتحادیه را غلط برآورد کرد.

او همچنین وجود یک قرارداد برای عرضه ارزان تر گاز به اوکراین را رد کرد.

پوتین که در ایتالیا به‌سر می‌برد در یک نشست مطبوعاتی گفت: اگر اوکراین توافق‌نامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا را امضا کند، در این‌صورت، تعهد دارد که طی دو ماه پس از تصویب آن، عوارض گمرگی بر کالاها را حدود 85 درصد کاهش دهد. این بدان معناست که اگر روسیه منطقه آزاد تجاری با اوکراین را محفوظ نگه دارد، به احتمال زیاد کالاهای اروپایی مستقیما از طریق اوکراین وارد بازار ما خواهند شد.

پوتین این تفاهم‌نامه را برای اقتصاد کشورش مضر دانست.

پیش از این نیز مخالفان گفته بودند دولت اوکراین به‌خاطر ارتباطش با روسیه این تصمیم را گرفته‌است.

از سوی دیگر پیش از صحبت‌های دیروز پوتین،نخست‌وزیر اوکراین نیز گفته‌بود دولتش به پیشنهاد روسیه از امضای توافق‌نامه با اتحادیه اروپا خودداری کرده‌است.

بنا به گزارش کی‌یف‌پست،یانوکوویچ،رئیس‌جمهور اوکراین نیز در نطق‌تلویزیونی‌اش اعلام کرد ما فعلا امضای این توافق‌نامه را درست نمی دانیم و باید برای انجام آن زمینه آماده‌باشد.

او افزود هنوز مشخص نیست چه زمانی آن را امضا خواهند کرد  و هر وقت زمان مناسب فرابرسد توافق‌نامه امضا خواهد شد.

اوکراین این روزها شاهد راهپیمایی و تظاهرات مخالفان این تصمیم دولت است.

کد خبر 240354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز