همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بازدید از عمارت تاریخی عشرت آباد گفت: عمارت عشرت آباد برای بازدید عموم مردم مرمت و بازسازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی صبح جمعه در بخشی از برنامه هفتگی خود به نام کشف تهران، از عمارت تاریخی عشرت آباد که معماری آن مربوط به دوره قاجاریه است بازدید کرد.

در این برنامه، مسئولانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران را همراهی می‌کردند.

مسجدجامعی پس از بازدید از طبقات مختلف عمارت و شنیدن توضیحات کارشناسان میراث فرهنگی گفت: بازسازی و مرمت این عمارت در برنامه‌های سال 93 میراث فرهنگی قرار داده شود.

وی افزود: این مکان، بنایی است که به لحاظ تاریخی اهمیت و ارزش فوق العاده ای دارد و اگر قرار است تفاهم نامه‌ای نوشته شود، بهتر است این تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام زمان آماده سازی تفاهم نامه تصریح کرد: تفاهم نامه تا سه هفته آینده آماده و زمانبندی مرمت و بهره برداری نیز در همان تفاهم نامه گنجانده می شود. امیدواریم برنامه نجات بخشی و مرمت تا پایان امسال آغاز شود.

منطقه ۷ شهرداری تهران

مسجد جامعی تاکید کرد: تقریبا همه هنرهای قرن سیزدهم در این عمارت گنجانده شده و قابلیت اینکه این عمارت به موزه هنرهای ایران تا قرن سیزدهم تبدیل شود وجود دارد. وجود نقاشی، آینه‌کاری و مقرنس های زیبا و حتی بقایای نخستین کاغذدیواری های به کار گرفته شده در ایران ارزش هنری و معماری این بنا را دو چندان می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل وجود این بنا در یک پادگان نظامی محدودیت هایی برای رفت و آمد مردم عادی وجود دارد که با هماهنگی های بعمل آمده قرار است بازدید از این عمارت برای عموم مردم فراهم شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز