همشهری‌آنلاین: نیروهای مسلح عشایر سنی‌مذهب عراق با پشتیبانی نیروهای دولتی این کشور با نیروهای گروه مرتبط با القاعده مقابله می‌کنند.

iraq-alanbar

بنا به گزارش رویترز،سران عشایر می‌گویند که اقدام عشایر در جنگ با نیروهای القاعده بر پایه توافق با دولت عراق انجام می‌شود. این توافق شامگاه پنجشنبه با هدف مقابله با القاعده به‌دست امد.

این در حالی است که برخی گزارش‌ها از کشته‌شدن فرمانده گروه دولت اسلامی عراق و شام به همراه د‌‌ه‌ها نفر دیگر از افراد تحت امرش در این درگیری‌ها حکایت دارد.

دولت اسلامی عراق و شام نام تشکیلات مرتبط با القاعده است که ابتدا با نام دولت اسلامی عراق، تنها در عراق فعالیت داشت. اما با گسترش جنگ‌های داخلی در سوریه، این گروه فعالیت خود را در این کشور نیز گسترش داد و نام دولت اسلامی عراق و شام را برای خود برگزید

تنش‌ها در استان انبار پس از آن بالا گرفت که نیروهای امنیتی و ارتش عراق اقدام به برچیدن چادرهای معتراضان سنی مذهب در این استان کردند. این تحصن از یک سال پیش و در اعتراض به سیاست‌های دولت آغاز شده بود.

نوری مالکی می‌گوید محل تحصن به پناهگاهی برای نیروهای القاعده تبدیل شده  و به همین‌دلیل دستور برچیدن خیمه‌ها را صادر کرد.

کد خبر 244686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز