همشهری آنلاین: لغو تحریم خودرو با مشخص شدن زمان اجرای توافق ژنو (۳۰ دی‌ماه) به عنوان نخستین گام کلید می‌خورد که با توجه به این مسئله، مردم در انتظار تغییر عملکرد خودروسازان و بهبود عرضه و قیمت خودرو هستند.

فارس نوشت: تحریم صنعت خودرو ایران، موضوعی بود که توسط اوباما رئیس جمهور آمریکا وضع شد و به همین دلیل برای لغو آن نیازی به نظر کنگره یا سنا نیست و با نظر مستقیم کاخ سفید قابلیت لغو دارد.

بر این اساس، در توافق ژنو بر لزوم رفع تحریم‌ صنعت خودرو در اولین گام اجرای توافق ایران با 1+5 تأکید شد که به گفته کارشناسان، این موضوع از 30 دی ماه اجرایی می‌شود.

لغو تحریم صنعت خودرو می‌تواند در حوزه تولید محصولات جاری و همچنین محصولات جدید و مشارکت خودروسازان ایرانی با شرکت‌های خارجی تأثیرگذار باشد.

در حال حاضر خودروسازان ایرانی به دنبال برنامه‌ریزی برای توسعه محصولات خود و افزایش تعامل با شرکت‌های خودروساز خارجی هستند.

تحریم صنعت خودرو طی سال‌های اخیر به بهانه‌ای برای توجیه برخی کوتاهی‌های خودروسازان شده بود و این مسئله عاملی برای رشد قیمت خودرو و کاهش کیفیت خودروها عنوان می‌شد که حال، مصرف‌کنندگان بازار خودرو در انتظار رفع این معضلات در پی لغو تحریم صنعت خودرو هستند.

در عین حال، اخیراً انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان، خواستار کاهش 20 درصدی قیمت خودرو با توجه به روند نزولی نرخ ارز و تورم شده بود.

کد خبر 245784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز