جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه روز جمعه در راس یک هیات بلندپایه وارد انگلیس شد.

سفر رییس جمهوری فرانسه به انگلیس

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری فرانسه که توسط وزیران امورخارجه، دفاع، انرژی و علوم و فناوری فرانسه همراهی می شود، امروز در منطقه آکسفوردشایر واقع در جنوب انگلیس با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دیدار و گفت و گو می کند.

دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای با اشاره به استقبال کامرون از رییس جمهوری فرانسه در پایگاه هوایی برایز نورتون در آکسفوردشایر، اعلام کرد: دیدار امروز رهبران دو کشور بر همکاری درباره مسائل مربوط به روابط خارجی، امور دفاعی و امنیتی، انرژی هسته ای و هوا و فضا متمرکز خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: فرانسه یکی از مهمترین شرکای انگلیس به شمار می رود و اجلاس امروز رهبران دو کشور فرصتی برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو جانبه می باشد.

تلویزیون بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد: دیوید کامرون تلاش خواهد کرد در مذاکرات امروز خود با فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه را برای پشتیبانی از طرح های خود برای اصلاح پیمان های اتحادیه اروپا ترغیب کند.

تلویزیون انگلیسی در عین حال به نقل از منابع نزدیک به رییس جمهوری فرانسه، گفت: بعید است که رییس جمهور اولاند از پیشنهادات کامرون در مورد اتحادیه اروپا پشتیبانی کند.

منابع رسمی در انگلیس می گویند اجلاس سران دو کشور قرار است در پایگاه نیروی هوایی ارتش سلطنتی انگلیس واقع در نزدیکی شهر آکسفورد در جنوب این کشور برگزار شود.

منابع فرانسوی نیز تایید کرده اند که محور اصلی مذاکرات اولاند و کامرون در زمینه اجرایی کردن پیمان نظامی جامع امضاء شده میان دو کشور در سال 2010 میلادی خواهد بود.

ˈانتظار می رود که رهبران دو کشور تفاهم نامه ای را برای همکاری در زمینه ساخت سیستم های موشکی، هواپیماهای نظامی بدون سرنشین و زیر دریایی امضاء کنند و مقدمات تشکیل یک نیروی عملیاتی مشترک را بررسی نمایند.ˈ

فرانسوا اولاند در حالی به انگلیس سفر می کند که در داخل فرانسه به دلیل مشکلات اقتصادی و همچنین روابط مخفیانه خود با یک هنرپیشه زن بشدت تحت فشار است و انتظار می رود در کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون نیز مجددا با سوالاتی درباره روابط جنجالی اش که منجر به جدایی رسمی وی از شریک زندگی اش شد، مواجه گردد.

دفتر نخست وزیری انگلیس در آستانه سفر اولاند به این کشور اعلام کرده بود که برنامه خاصی برای همسران رهبران دو کشور در این سفر در نظر گرفته نشده است.

انگلیس و فرانسه با وجود گسترش روابط دوجانبه خود در امور اقتصادی، نظامی و دانش و فناوری طی سال های اخیر، همچنان بر سر موضوعاتی نظیر نحوه مقابله با بحران اقتصادی در اتحادیه اروپا با هم اختلاف نظر دارند.

فرانسه بارها از انگلیس به خاطر مواضع منفی اش در قبال اتحادیه اروپا و مطرح کردن مکرر موضوع اصلاح پیمان های اتحادیه اروپا و همچنین برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه انتقاد کرده است.

کد خبر 247774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز