همشهری آنلاین: رییس شورای شهر تهران گفت: میراث فرهنگی جزو سرمایه‌های کشور است و گاهی باید با تدبیرهای مدیریتی از بروز اتفاق‌های ناگوار در این سازمان جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی ارزیابی وضعیت کنونی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را پس تغییراتی که در مدیریت آن ایجاد شد، وظیفه‌ی مدیران این سازمان دانست و افزود: آن‌ها باید از وضعیت موجود یک تصویر ارائه دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به سازمان آسیب می‌زند؟ اظهار کرد: هرچند شنیدم که مهدی حجت - معاون میراث فرهنگی - نیز از سازمان رفته است، اما نباید فراموش کنیم که سازمان میراث‌ فرهنگی جزو سرمایه‌های این کشور است و افرادی مانند آقایان حجت و سیدمحمد بهشتی که صاحب تجربه در این حوزه هستند، قابل احترام‌اند. بنابراین اگر بخواهیم به این‌گونه مسائل توجه کنیم، باید از این نگاه استفاده کنیم که گاهی تدبیرهای مدیریتی باعث بروز چنین اتفاق‌هایی می‌شود.

او با بیان این‌که شاید آقای نجفی به ناچار نتوانسته است در این سمت باقی بماند، گفت: نباید فراموش کنیم که آقای سلطانی‌فر نیز نماینده‌ی مردم تهران در شورای شهر است و سال‌ها تجربه‌ی کار اجرایی دارد و انتخاب او حتما با دقت‌های ویژه‌ای همراه بوده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که در چند سال گذشته، بسیاری از بناهای تاریخی کشور آسیب‌ دیدند، ادامه داد: در این دوره، میراث فرهنگی دست‌ کم می‌تواند به تهران بپردازد، این‌که آقای سلطانی‌فر عضو شورای شهر تهران بود و چندماه در این شورا کار کرد، یکی از ظرفیت‌هایی است که برای رسیدن به وضعیت بهتر در حوزه‌ی میراث فرهنگی می‌تواند کمک کند.

او با اشاره به برنامه‌ی تهران‌گردی که هر جمعه در یکی از مناطق تهران دارد، افزود: اجرای این برنامه تاکنون کارگشا بود و باعث برگزاری جلسات خوبی بین من و آقایان حجت و نجفی شده بود. بنابراین باید تلاش کنیم تا شهر، تاریخ، فرهنگ و طبیعت‌مان را حفظ کنیم.

کد خبر 247883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز