مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگراه یادگار امام(ره) اصلی‌ترین شریان شمالی - جنوبی و شرقی - غربی در محدوده شمال غرب و غرب تهران است که در مسیر خود به بزرگراه‌های دیگر تهران نیز متصل می‌شود.

این بزرگراه که طولی معادل 16.2 کیلومتر دارد از خیابان سئول در شمال تهران آغاز و به خیابان هاشمی در غرب پایتخت ختم می‌شود.

محله‌های حاشیه بزرگراه:

این بزرگراه از محله‌های اوین، سعادت آباد، فرحزاد، شهرک غرب، شهرک ژاندارمری، آریاشهر، خیابان ستارخان، طرشت، خیابان زنجان شمالی و جنوبی و خیابان آزادی و هاشمی عبور می‌کند.

راه‌های ارتباطی:

مهم‌ترین ورودی و خروجی‌های بزرگراه یادگار امام(ره) عبارتند از: خیابان سئول، بزرگراه چمران، بلوار سعادت آباد، بلوار پیام، بلوار فرحزادی، خیابان کوهستان، بزرگراه نیایش، بلوار پونک، بلوار ایوانک، بزرگراه همت، بزرگراه آیت‌الله حکیم، بلوار مرزداران، خیابان ایثار، بزرگراه جلال آل‌احمد، خیابان سازمان آب، خیابان ستارخان، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، خیابان سهرورد و خیابان آزادی.

مشخصات فنی:

  • بزرگراه یادگار امام در جهت شرقی - غربی و بقیه 10 کیلومتر باقی مانده آن شمالی - جنوبی است.
  • پل بزرگراه یادگار امام با طول تقریبی 2.5 کیلومتر بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین پل بتنی موجود در شهر تهران است که از شهرک ژاندارمری آغاز و پس از گذر از بزرگراه جلال آل احمد، خیابان سازمان آب، خیابان ستارخان، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و خیابان حبیب الهی به خیابان زنجان می‌رسد.
  • حدود 6 کیلومتر از این بزرگراه که در شمال تهران قرار دارد و از خیابان سئول آغاز و تا دره فرحزاد ادمه می‌یابد.
  • پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) حدفاصل خیابان آزادی تا پادگان جی در مسیری به طول 2 کیلومتر به شکل بزرگراه دو طبقه در آمده است.
  • چهار پل خیابان توس، خیابان دامپزشکی، خیابان هاشمی و خیابان امام خمینی(ره) از مهم‌ترین پل‌هایی هستند که در این بزرگراه قرار دارند.
کد خبر 248716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز