همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تشریح وضعیت سامانه بی.آر.تی امام علی(ع) گفت: خط ۶ اتوبوس‌های تندور پایتخت در اتوبان صدر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مهر، پیمان سنندجی دراین باره اظهار داشت: سامانه اتوبوس‌های تندرو  بزرگراه امام علی(ع)به طول 40 کیلو متر از روز شنبه کارش را با 40 دستگاه اتوبوس از انتهای بلوار ارتش تا ایستگاه مترو جوانمرد قصاب آغاز کرد. در روزهای ابتدایی هفت تا 8 هزار مسافر از این سامانه استفاده کرده‌اند که پیش بینی می‌کنیم با رسیدن میزان اتوبوس‌ها به 150 دستگاه، روزانه 250 تا 300 هزار نفر از خط نه اتوبوس‌های تندرو استفاده کنند.

وی ادامه داد: این سامانه از ساعت 5:30 بامداد تا 22:30 خدمات ارائه کرده و هم اکنون در مرحله اول میزان انتظار برای اتوبوس 10 دقیقه است که به زودی به دو دقیقه کاهش می‌یابد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی پایتخت تمامی ایستگاه‌های این خط تجهیز شده و تجهیز روشنایی برخی از ایستگاه‌ها تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

سنندجی از تجهیز ایستگاه‌های بی.آر.تی بزرگراه امام علی(ع) به پله برخی خبر داد و افزود:برای انتقال مردم از طبقه زیرین به بالا پله برقی پیش‌بینی شده است. 18 ایستگاه این خط یک طرفه بوده و مابقی دو طرفه است.

بسیج امکانات اتوبوسرانی برای خریدهای نوروزی

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ماه پایانی سال و ارائه خدمات ویژه به شهروندان گفت: از ابتدای اسفند خطوط منتهی به بازار،پایانه علم و صنعت، خطوط ویژه و سامانه اتوبوس‌های تندرو را تقویت کردیم. ضمن اینکه خطوط شبانه نیز که از ساعت 22 تا 6 صبح خدمات می‌دهند، تقویت شدند.

سنندجی ادامه داد: طرح ویژه پنج‌شنبه آخر سال نیز اجرا شده و اتوبوس‌هایی از میادین اصلی شهر از جمله رسالت، انقلاب، آزادی و امام حسین برای جابه جایی مردم به سمت مرقد امام راحل و بهشت زهرا(س) در نظر گرفته شده است.

راه اندازی بی.آر.تی بزرگراه صدر در سال 93

مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی شهر تهران با اعلام راه اندازی خط 6 اتوبوس‌های تندرو تاکید کرد: پس از خرید اتوبوس خط 6 اتوبوس های تندرو سال آینده در بزرگراه صدر راه اندازی می شود.

تردد 2 هزار اتوبوس فرسوده

وی با اشاره به وجود دو هزار اتوبوس بالای 8 سال در ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: این اتوبوسها باید در اسرع وقت نوسازی شود.ضمن اینکه براساس برنامه پنج ساله تهران به 11 هزار اتوبوس نیاز دارد که سالانه باید هزار دستگاه اتوبوس به این ناوگان اضافه شود.

15 اسفند آخرین فرصت ثبت نام نوسازی مینی‌بوس‌ها

به گفته سنندجی ثبت نام طرح نوسازی ناوگان مینی بوس ها از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و تا 15 اسفند ادامه دارد. در حال حاضر نیز 1100 دستگاه مینی‌بوس در پایتخت باید نوسازی شوند.

وی با اعلام اینکه هزینه یک جابه جایی در بخش عمومی 1200 تومان است، تصریح کرد: مبلغ دریافتی از شهروندان 150 تومان بوده و خطوط عمومی اصولا درآمدی ندارد.

سنندجی در پایان گفت: نرخ‌های سال 93 هنوز ابلاغ نشده است.

کد خبر 251139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز