سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازار بورس نیویورک (New York Stock Exchange) بزرگ‌ترین بازار بورس از نظر میزان معاملات و ارزش بازار سرمایه در آمریکا و جهان است. این بازار ۸ مارس ۱۸۱۷ تاسیس شده است.

nyse
  • وب‌گاه رسمی: NYSE

این بازار در خیابان شمارهٔ ۱۱ وال استریت، منهتن جنوبی در شهر نیویورک واقع شده‌است. بورس اوراق بهادار نیویورک از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح (۱۸ بعدازظهر به وقت تهران) تا ۱۶ بعداز ظهر (نیمه شب به وقت تهران) به معامله می‌پردازد.

دو شاخص اصلی بورس وال استریت شاخص داو جونز (Dow Jones ) و شاخص نزدک (NASDAQ) است

more

  تاریخچه تشکیل بورس در دنیا

بازار بورس نیویورک، در سال ۱۷۹۲ در پلاک ۴۰ وال استریت شروع به کار کرد. در سال ۱۸۶۵ به ساختمانی با پلاک ۱۰-۱۲ در خیابان براد (Broad Street) منتقل شد و سپس در ۲۲ آوریل ۱۹۰۳ به ساختمانی ۴ میلیارد دلاری، در پلاک ۱۸ خیابان براد نقل مکان کرد. در سال  ۱۹۲۲ یک ساختمان برای دفاتر اجرایی بازار، در پلاک ۱۱ وال استریت (محل کنونی بازار بورس نیوروک) بازگشایی شد و در سال ۲۰۰۸ بود که بازار بورس آمریکا، با بازار بورس نیویورک ادغام شد و سالن اصلی آن، به تالار خرید و فروش بورس نیویورک منتقل شد. حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی در منهتن، باعث از بین رفتن ۴۵٪ درصد دفاتر اداری وال استریت شد.

اپراتور بازار بورس نیویورک؛  ان‌وای‌اس‌ای یورونکست (NYSE Euronext) است که در پی ادغام بورس نیویورک و بورس یورونکست در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد.

کد خبر 251933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز