یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماهنامه ایران شناسی و ایران گردی "سرزمین من" ویژه نوروز ۱۳۹۳ منتشر و میزگردی نیز پیرامون آن با حضور اهالی رسانه و گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، علی هاشمی شهرکی، مدیر هنری مجله سرزمین من در این نشست که در موسسه همشهری برگزار شد، گفت: راهنمای سرزمین من عکس محور است و سعی کردیم مطلب را کم کنیم تا حوصله مخاطب را از بین نبرد و خسته‌اش نکند.

وی ادامه داد: هدف این بود که یک راهنمای آسان و کپسولی را به مخاطب معرفی کنیم تا بدون اینکه متوجه شود از آن استفاده کند.

همچنین یوسفی، فعال گردشگری و راهنمای تور نیز در این نشست درباره اطلاع رسانی به مسافران داخلی و خارجی گفت: متاسفانه در این زمینه درست کار نکرده‌ایم. 90 درصد مسافران خارجی ما عنوان می‌کنند که تصورشان از ایران غلط بوده و با سفر یک ذهنیت درست بدست آوردند. حتی برای مسافران داخلی هم خوب کار نکرده‌ایم. به طور مثال لیست هتل‌ها در صفحه سازمان میراث فرهنگی هست اما ترتیب و نظم ندارد و در آن اشتباه هم زیاد دیده می‌شود.

سجاد پیشداری، عکاس گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز درباره اینکه از ایران چه تعداد عکس در فضای مجازی وجود دارد و چقدر برای مسافر داخلی و خارجی تصویر از ایران داریم، اظهار داشت: در چند سال اخیر با توجه به پیشرفت عکاسی، قطعا عکس‌های زیادی در باره ایران حتی در نقاط دورافتاده وجود دارد؛ اما نکته‌ای که هست کیفیت بصری و تکنیکی آنهاست.

وی با بیان اینکه در عکاسی قبل از ابزار ترکیب‌بندی و سواد بصری مهم است، اضافه کرد: همه انسان‌ها در هر شغلی و سطحی می‌توانند سواد بصری کسب کنند و ما می‌توانیم به این ترتیب عکس‌های بهتری از جاذبه‌های فرهنگی‌مان داشته باشیم.

میرزاده، سردبیر خبرگزاری سبزپرس نیز در این نشست درباره گردشگری محیط زیست و حیات وحش نیز گفت: ما ایرانی‌ها بلد نیستیم که چطور با طبیعت برخورد کنیم چرا که آموزشی در این زمینه ندیدم. در یکی دو سال اخیر درباره گردشگری مسئولانه زیاد صحبت می‌شود اما خیلی به آن عمل نمی‌کنیم.

وی افزود: گردشگری مسئولانه فقط نریختن زباله نیست، ما باید حتی به آیین و رسوم اقوامی که در حاشیه این طبیعت زندگی می‌کنند و بخشی از آن هستند نیز احترام بگذاریم. ما فقط در طول سال‌های اخیر طبیعت را خوب به مردم معرفی کردیم اما قوانین آن را درست به آنها آموزش نداده‌ایم.

کد خبر 253303
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز