همشهری آنلاین: مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک می‌گوید با باراک اوباما به صورت تلفنی در مورد تهدیدهای برنامه جاسوسی NSA برای شرکت‌های فن‌آوری صحبت کرده‌است.

zuckerberg

به گزارش سی‌ان‌ان، زاکربرگ در نمایه فیس‌بوک خود با اعلام این خبر می‌نویسد: «تلاش مهندسان ما برای افزایش امنیت سیستم‌ها برای محافظت کاربران از مجرمان سایبری است، نه دولت خودمان... دولت آمریکا باید در فضای اینترنت یک قهرمان باشد نه یک تهدید. دولت باید شفاف‌تر برخورد کند وگرنه مردم تصور دیگری خواهند داشت.»

زاکربرگ می‌گوید به تازگی با باراک اوباما به طور تلفنی صحبت و نگرانی خود در مورد فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا را مطرح کرده‌است. کاخ سفید نیز خبر تماس تلفنی زاکربرگ و اوباما را تایید کرده‌است.

اطلاعات منتشر شده جدید توسط ادوارد اسنودن نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا تحت یک پروژه به نام QUANTUM حملات سایبری گسترده طراحی و امنیت وب‌سایت‌ها را تضعیف می‌کند. پیش از این نیز به اقدامات این آژانس و آژانس‌های امنیتی انگلیس در جاسوسی از وب‌سایت‌های ایمیل و شبکه‌های اجتماعی و هک کردن رمز‌گذاری‌های آن‌ها در اسناد منتشر شده توسط اسنودن اشاره شده بود.

کد خبر 253316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز