یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آْنلاین: قدیمی‌ترین دانشگاه جهان که هنوز به عنوان مرکزی معتبر و آکادمیک فعالیت دارد، دانشگاه بولونیا در ایتالیا است که در سال ۱۰۸۸ تاسیس شده‌است.

هاروارد

دانشگاه‌های جهان از گذشته تاکنون با توجه به روند رو‌به‌رشد علم و تکنولوژی و نیاز به آموزش و پرورش نسل‌های جدید رشدی قابل توجه داشته‌اند و از تعدادی انگشت شمار به هزاران هزار مرکز و موسسه آکادمیک در کشورهای مختلف جهان تبدیل شده‌اند. تعدادی از آنها بیش از چند صد سال قدمت دارند اما هنوز به‌عنوان دانشگاه فعالیت دارند و حتی نام آنها در میان دانشگاه‌های معتبر جهان دیده می‌شود.

براساس اعلام ژورنال بین‌المللی Scientometrics, Infometrics and Bibliometrics در جهان نزدیک به 17 هزار دانشگاه وجود دارد که دانشگاه بولونیا در ایتالیا با 926 سال قدمت، قدیمی‌ترین آنها است و پس از آن دانشگاه آکسفورد به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان شناخته می‌شود.

ورود به دانشگاه‌های مختلف در جهان متناسب با نوع کشور و نوع سیستم مدیریتی دانشگاه، برای دانشجویان بومی و بین‌المللی شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارد و هر دانشگاه، متناسب با بودجه و پشتوانه مالی که در اختیار دارد تجهیزات و امکانات متنوعی را در اختیار دانشجویانش قرار می‌دهد.

همشهری آنلاین پرونده دانشگاه‌های بزرگ جهان را در این مدخل در اختیار شما قرار می‌دهد.

کد خبر 253697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز