دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

سخنگوی شرکت ملی گاز از تعیین جدول محاسبه قیمت گاز در فاز دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: حداکثر متوسط قیمت گاز طبیعی در بخش خانگی طی ماه‌های سرد سال به ازای هر مترمکعب ۱۸۰۰ ریال است.

مجید بوجارزاده گفت: براساس قانون بودجه سال 93، مقرر شده است برای مصارف خانگی به میزان 20درصد و برای مصارف عمومی (دولتی، کسب و خدمات) به میزان 30درصد افزایش یابد. او تأکید کرد:

در بخش خانگی علاوه بر نرخ‌های موجود، به‌صورت متوسط 140ریال به ازای هر مترمکعب دریافت و عوارض دریافتی از مشترکان نیز با افزوده‌شدن 30ریال، به 130ریال تغییر یابد. بوجارزاده افزود: به‌عنوان مثال، هزینه گاز مصرفی فصل سرد برای اقلیم یک که شامل استان‌های سردسیر کشور می‌شود، در پله اول با مصرف (تا‌300‌مترمکعب)، به ازای هر مترمکعب 44تومان گازبها به علاوه 13تومان عوارض برای هر مترمکعب و 3100تومان ارزش افزوده و آبونمان که برای همه مشترکان ثابت است، حدود 20هزار تومان و برای ماه‌های گرم گازبها به علاوه 13تومان عوارض و همچنین ارزش افزوده و آبونمان حدود 7هزار تومان خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حداکثر متوسط قیمت گاز طبیعی در بخش خانگی طی ماه‌های سرد سال به ازای هر مترمکعب 1800ریال و حداکثر متوسط قیمت در ماه‌های گرم سال 1500ریال به ازای هر مترمکعب است. وی افزود: محاسبه قیمت گاز برای اقلیم‌های یک و 2(خیلی سرد و سرد) از اول آبان هر سال، لغایت 31فروردین‌ماه سال بعد و برای اقلیم‌های 3و 4(معتدل و گرم) از 16آبان هر سال تا 15فروردین سال بعد محسوب شده و تعرفه خانگی گاز مصرفی بر این اساس محاسبه می‌شود.

کد خبر 255962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز