دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

مهدی تهرانی: برادران بلژیکی با وجود ۲ نخل طلایی که از کن گرفته‌اند هنوز این فستیوال را رها نمی‌کنند.

۲ روز و یک شب

داردن‌ها ( لوک و ژان پیر) حالا که از مرز 60 سالگی گذشته‌اند بیش از پیش سرزنده و فعال جلوه‌گری می‌کنند. این دو ؛ ششمین حضور خود را در کن تجربه خواهند‌کرد.

برادران داردن برای اولین بار  در کن 1999 با فیلم رزتا شرکت کرده‌اند و دست برقضا در همان بار اول میخ خود را در کن با قاطعیت کوبیدند و به نخل طلای بخش رقابتی دست یافتند.

در 2002 با پسر و در سومین حضور با فیلم بچه؛در کن 2005 دوباره به نخل طلا رسیدند.در 2008 سکوت لورنا را به کن آوردند که برایشان جایزه بهترین فیلمنامه را در بر‌داشت و در کن 2011 نیز با پسری با دوچرخه؛ به کن آمدند که این بار جایزه ویژه هیات داوران نصیبشان گردید.

ششمین حضور برادران داردن با فیلم 2 روز، یک شب احتمالا موفقیتی دیگر برایشان رقم خواهد زد.آنها عادت ندارن دست خالی کن را ترک کنند.

۲ روز و یک شب

یک نکته‌ی مهم در مورد آخرین ساخته‌ی برادران داردن بودجه ی فیلم 2 روز؛ یک شب است. برای تولید این فیلم چیزی حدود 10 میلیون دلار صرف شده است که برای گزیده کارها و مستقل سازهایی مانند برادران داردن رقم کلانی به حساب می‌آید.

ضمن اینکه حضور بازیگر اسکاری و سرشناس سینمای فرانسه ماریون کوتیارد نیز از نکات قابل توجه فیلم آخر این دو برادر بلژیکی است.

tow days one night

نویسنده و کارگردان: ژان پیر و لوک داردن/ بازیگران: ماریون کوتیارد؛ فابریزیو رونجیون/ زمان فیلم: 95 دقیقه/ محصول 2014 بلژیک؛ فرانسه و ایتالیا/ بودجه فیلم: 7 میلیون یورو

کد خبر 256635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز