همشهری آنلاین: تورنمنت کشتی "فدراسیون آذربایجان" که در چهار بخش نوجوانان و جوانان فرنگی، نوجوانان و جوانان آزاد در باکو برگزار می‌شود، یکشنبه شب با کسب سه مدال برای ایران در مسابقات فرنگی جوانان پیگیری شد.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، فرنگی‌کاران جوان ایرانی که با 9 نماینده در 8 وزن این مسابقات شرکت کرده بودند، با کسب دو طلا و یک برنز پس از جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه در رده چهارم تیمی قرار گرفتند.

عصر یکشنبه (31 اردیبهشت) در دیدارهای پایانی این تورنمنت، ایران دو فینالیست داشت. پیام بویری در وزن 74 کیلوگرم پس از شکست دادن فرنگی‌کارانی از ترکیه و قزاقستان راهی فینال شد و در دیدار پایانی هم در یک نمایش توفانی در ظرف یک دقیقه تامرلان شادوکایف از قزاقستان را 8- 0 برد و با شایستگی قهرمان شد.

در 120 کیلوگرم بابک رزمپوش پس از غلبه بر حریفانی از گرجستان و ترکیه فینالیست شد و سپس ساموکا دارچیا از گرجستان را چهار صفر شکست داد و قهرمانی را جشن گرفت. به غیر از این دو طلا ادریس ابراهیمی هم در وزن 84 کیلوگرم یک برنز برای ایران به ارمغان آورد.

در این مسابقات هشت تیم ایران، گرجستان، جمهوری آذربایجان، مجارستان، سوئیس، قزاقستان، ازبکستان و ترکیه حضور داشتند که در نهایت آذربایجان شش طلا گرفت، دو طلای دیگر هم سهم ایران بود.
ایران با نفرات دوم خود در این تورنمنت شرکت کرده بود. به برندگان طلا، نقره و برنز به ترتیب 500 ، 300 و 150 دلار جایزه نقدی اهدا شد.

نتایج کامل تیم ایران به این شرح است:


50 کیلوگرم:‌ محمد پیامنی ابتدا کوانیسن بیریکازینوف از قزاقستان را ضربه فنی کرد، اما در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 16-7 مغلوب ایسلومجون باکسراموف از ازبکستان شد. در پی فینالیست نشدن کشتی‌گیر ازبک، پیامنی از جدول مسابقات حذف شد.

55 کیلوگرم: بهروز ملکی در گام اول دمیر زارلی خانوف از قزاقستان را ضربه فنی کرد و در دیدار نیمه نهایی 6-4 مغلوب ساکت قلی‌اف از جمهوری آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. ملکی در جدال برای برنز برابر رامیز ممدوف، دیگر کشتی‌گیر آذربایجانی قرار گرفت و در شرایطی که داوری ناعادلانه‌ای بر مسابقه حاکم بود 7- 6 بازنده شد و دستش از مدال از دور ماند.

60 کیلوگرم: مهران داداشی در نخستین کشتی خود 8 به 0 مغلوب گیزو ملادزه از گرجستان شد.در پی صعود نکردن ملادزه به فینال، داداشی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

66 کیلوگرم:‌ حسین خواجه‌وند در کشتی نخستش 14- 6 به دگ مراد ترکیه‌ای باخت. فینالسیت نشدن مراد موجب حذف خواجه‌وند از جدول مسابقات شد.

74 کیلوگرم: ایران در این وزن دو نماینده داشت؛ محمد فلاح حمید آبادی و پیام بویری . فلاح در کشتی اول خود 7- 6 به دیاربک شاریپوف از ازبکستان باخت و حذف شد، اما بویری در کشتی اول خود هشت بر صفر بسار یمره از ترکیه را مغلوب کرد. او در نیمه نهایی به مصاف میراس بارشیلکوف از قزاقستان رفت و با پیروزی 8- 6 فینالیست شد. حریف بویری در فینال تامرلان شادوکایف قزاق بود. بویری هشت بر صفر بر این حریف پیروز شد و مدال طلا را به گردن آویخت.

84 کیلوگرم: ادریس ابراهیمی در کشتی نخست خود 8- 0 مغلوب اسلام عباسوف از آذربایجان شد. در پی فینالیست شدن عباسوف، ابراهیمی به جدول شانس مجدد راه یافت و با پیروزی با ضربه فنی مقابل خسین موتسولگوف از قزاقستان راهی دیدار رده‌بندی شد. شالوا کاچیدزه از گرجستان حریف ابراهیمی در این دیدار بود که ادریس در یک کشتی پرهیجان 13- 12 به برتری رسید برنز گرفت.

96 کیلوگرم: محمد ابراهیمی در گام نخست 3-2 به زمیر مگمدوف از آذربایجان باخت و حذف شد.

120 کیلوگرم: بابک رزمپوش در کشتی نخست خود 10 بر 7 زوراب گدخائوری از گرجستان را شکست داد، حریف وی در نیمه نهایی توران تولگا از ترکیه بود که فرنگی‌کار ایرانی با شکست 6- 5 حریفش پای به فینال گذاشت. نماینده سنگین وزن ایران در دیدار پایانی برابر ساموکا دارچیا از گرجستان چهار بر صفر پیروش شد. البته در این مسابقه کشتی‌گیر گرجستانی سه اخطاره شد و کشتی ادامه پیدا نکرد.

 

کد خبر 256714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز