سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- مهدی تهرانی: داستان آخرین ساخته‌ی بنت میلر به نوعی می‌تواند برای ایرانی جماعت و کسانیکه اهل کشتی هستند؛ دارای نوستالژی باشد.

شکارچی روباه ساخته بنت میلر

 شکارچی روباه در باره‌ی برادران شولتز است. که هر دو نفر قهرمان کشتی المپبک و جهان بودند و بارها با قهرمانان کشتی ایران در مسابقات جهانی در وزن های 74 و 82 کیلو  پیکار کرده‌اند.

بنت میلر 47 ساله سابقه کن ندارد، و در کارنامه‌ی حرفه‌ای وی با احتساب همین فیلم "شکارچی" روباه تنها 4 فیلم به چشم می‌آید؛ با اینهمه تمام آثارش مورد توجه منتقدان قرار گرفته و به نوعی میلر از سرمایه‌های سینمای آمریکا به شمار می‌آید.

"کاپوتی" محصول 2005 و "مانی بال" محصول 2011 که هردو فیلم نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم سال بودند از آثار بنت میلر هستند.

او که علاقه خاصی به ساختن درام های ورزشی هم دارد این بار سراغ ورزش کشتی رفته است. و در "شکارچی روباه" سرگذشت دو برادر کشتی گیر به نام‌های دیوید و مارک شولتز را روایت می‌کند.

 هر دو برادر قهرمان جهان و المپیک بودند و از این منظر برای کشتی دوستان ایرانی خاطره انگیزند. کشتی‌های این دو با قهرمانان ایرانی نظیر محمد حسن محبی و محمد حسن محبی و الله مراد زرینی هنوز در خاطر جامعه کشتی ایران هست.

مسابقات جهانی کشتی در ادمونتون کانادا شولتز و مجمد جسین محبی

 مارک شولتز متولد 1960 و برنده‌ی مدال طلای کشتی در المپیک لس آنجلس 1984؛ و برنده‌ی دو مدال طلای قهرمانی کشتی جهان در وزن 82 در سالهای 1985 و 1987 است.

 دیوید شولتز که بیشتر برای کشتی دوستان ایرانی خاطره انگیز و نام آشناست متولد 1959 است و در سال 1984 در المپیک لس آنجلس به مدال طلای وزن 74 کیلو  رسید و همچنین در طی دوران قهرمانی‌اش صاحب 6 مدال رنگارنگ جهانی شد که مهمترین‌اش طلای قهرمانی جهان در سال 1983 بود..

بنت میلر در شکارچی روباه بیشتر به زندگی برادر کوچکتر یعنی مارک می‌پردازد و همچنین چگونگی کشته شدن دیوید بدست مالک اصلی باشگاه.

نام فیلم هم جالب توجه است. و دقیقا از عنوان باشگاه کشتی‌ گرفته شده که دیوید و مارک زیر نظر جان دی پونت در آن کار می‌کردند. واتفاقا و دست برقضا همین مالک باشگاه کسی بود که با شات گان؛ دیوید شولتز را در سال 1996 هدف گرفت و به قتل رسانید.داستان فیلم مصایب برادر کوچکتر یعنی مارک شولتز را نشان می‌دهد.

Foxcatcher

کارگردان: بنت میلر/ فیلمنامه: ماکس فرای، دان فوترمن/ بازیگران: مارک رافالو( دیوید شولتز)؛چانینگ تاتوم( مارک شولتز)، استیو کارل(جان دی پونت)/ زمان فیلم: 130 دقیقه/ محصول 2014 آمریکا

بنت میلر در پشت صحنه‌ی درام بیوگرافیک و ورزشی شکارچی روباه

بنت میلر

کد خبر 258511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز