همشهری آنلاین: یونس شکرخواه، اخلاق را موتور محرکه روزنامه‌نگاری دانست و گفت: «حرفه‌ای بودن در رسانه بخاطر درست گفتن، درست نوشتن، درست شنیدن و احترام گذاشتن است؛ حرفه‌ای بودن تنها به تیتر و لید درست زدن نیست».

دکتر یونس شکرخواه

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر یونس شکرخواه دوشنبه 5 خرداد ماه در آئین نکوداشت رضا مقدسی در موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری، رضا مقدسی را از جنس روزنامه‌نگاران «آرمان‌خواه» و «عدالت‌جو» دانست و گفت: «یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های رضا مقدسی، استمرار بی‌حاشیه برای پیشبرد امر روزنامه‌نگاری حرفه‌ای است. رضا را به دلیل اخلاق و پایبندی او به حرفه‌اش و اینکه باورهایش را فراموش نمی‌کند، دوست دارم».

وی بی‌حاشیه بودن رضا مقدسی را از صفت‌های خوب این فعال رسانه‌ای برشمرد و گفت: «رضا مقدسی هیچ وقت به وادی غضب نمی‌افتد چون مومن است و غضب هم ضد دین و سخیف است». 

سردبیر همشهری آنلاین افزود: «رضا مقدسی اهل تعامل است و افراد گوناگون با نگرش‌های مختلف در تیم کاری او می‌توانند کار کنند اما خوب در این راه اصول خود را هم در نظر گرفته و نمی‌گذارد به آنها خدشه وارد شود».

شکرخواه، استمرار در کار و عاطفی بودن را از ویژگی‌های بارز مقدسی دانست و اظهار داشت: «کرانه‌های اشک و لبخند رضا مقدسی خیلی به هم نزدیک و رفتارش نیز با دیگران بسیار احترام‌برانگیز است».

یونس شکرخواه با ابراز خرسندی از اراده موسسه همشهری برای معرفی روزنامه‌‎نگاران برتر، بر انتخاب روزنامه‌نگاران قدیمی، کهنه‌کار و متخلق در این روند تأکید کرد و گفت: «امیدوارم موسسه همشهری دچار بازی‌های روز و رایج نشود و روزنامه‌نگارانی را تکریم کند که قلب‌شان از اول در دست‌شان بوده است».

بر طبق این گزارش، آئین نکوداشت رضا مقدسی به همت مرکز ترویج گفتمان انقلاب اسلامی موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی نبوی و محمدحسین صفارهرندی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر اشعری مدیر سابق کتابخانه ملی، امیر خوراکیان معاون اماکن متبرکه و امور زایرین آستان قدس رضوی، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری پژوهشگر و عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران برگزار شد.

یونس شکرخواه، حسن نمکدوست تهرانی و فریدون صدیقی از اساتید دانشگاه و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مهدی ذاکری، سید جلال فیاضی، کاظم انبارلویی، مهدی فضایلی، علی عسگری و مجید قلی‌زاده از جمله مدیران رسانه‌ای کشور در این آئین حضور داشتند.

در خاتمه این مراسم، لوح‌های تقدیر و یادبودهایی از سوی مدیرعامل موسسه همشهری، معاونت برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما، انتشارات سروش، مجمع هنرمندان خراسان، باشگاه خبرنگاران، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران، روزنامه ایران و خبرگزاری‌های فارس، تسنیم و مهر به رضا مقدسی اهدا شد.

کد خبر 260717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز