جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس و نیروهای ویژه در شهر ملیا در جنوب اسپانیا ۶ تروریست عضو یک شبکه بین المللی جذب و اعزام نیرو برای جنگیدن در کشور مالی و لیبی را دستگیر کردند.

۶ تروریست بین المللی در اسپانیا دستگیر شدند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اسپانیایی ˈافهˈ، وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که 6 نفر از کسانی را که در جذب نیرو برای عملیات تروریستی در کشورهای افریقایی نقش دارند دستگیر کرده است. این افراد خود سابقه عملیات تروریستی دارند.

بر پایه این گزارش در بین دستگیر شدگان، نخستین تروریست اسپانیایی حضور دارد که دوره های آموزشی را در اردوگاهی در کشور مالی تحت عنوان ˈجنبش برای یگانگی و جهاد در غرب آفریقاˈ گذرانده و به تازگی به اسپانیا بازگشته است.

این گزارش افزود پلیس و نیروهای ویژه در ساعت چهار بامداد ( به وقت محلی ) روز جمعه، عملیات خود را در ملیا آغاز کردند و تا کنون شش نفر را دستگیر کرده اند.

بنا بر این گزارش ، در ماه مارس گذشته ، پلیس اسپانیا ، ضربه محکمی به فعال ترین گروه تروریستی در اسپانیا وارد کرد. این گروه که 7 نفر عضو ان بودند مسوول جذب داوطلبان برای جنگ و ملحق شدن به گروه های تروریستی القاعده در کشور مالی و سوریه بود.

برپایه این گزارش، سه نفر از این افراد در ملیا دستگیر شدند که یکی از آنها ˈمصطفی مایا آمایاˈ سرکرده این گروه تروریستی در اسپانیا بود.

القاعده و دیگر گروه های تروریستی با اغفال برخی جوانان تحت شعار فریبنده جهاد برای نبرد در سوریه ، لیبی و مالی نیرو جذب و آنها را برای جنگ در کنار دیگر تروریست های بین المللی به این کشورها اعزام می کند.

کد خبر 260965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز