یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فارک در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا به‌طور یک‌جانبه به مدت ۳ هفته اعلام آتش‌بس کرد.

farc

فارک در بیانیه‌ای كه در سايت اينترنتي‌شان منتشر كرده‌اند اعلام کرد از نيمه‌شب دوشنبه به‌خاطر برگزاري مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در 25 خردادماه آتش‌بس را اجرا خواهد کرد.

بنا به گزارش رويترز،فارك هدفش اين است آتش‌بس از نيمه‌شب دوشنبه 19 خرداد تا نيمه‌شب 9 تير برقرار باشد.

نیروهای شورشي چپ‌گراي کلمبیا در این بیانیه ضمن اشاره به ادعاهای اسکار ایوان سولوآگا اسكوبار ،نامزد راست‌گراي ریاست جمهوری این کشور عليه فارك اشاره كرده و گفتند همواره در طرح راه حل سیاسی برای درگیری‌ها پیشقدم بوده‌اند.

نيروهاي مسلح انقلابي كلمبيا(فارك) افزود: «هرگز دعوت به گفت‌و‌گوی هیچ دولتی را به شرط آن که به ریشه‌های بروز درگیری توجه شود؛ رد نکرده‌ایم.»

آنها با اعلام اين‌ آتش‌بس قصد دارند به پيروزي رقيب سولوآگا،خوان سانتوز كم كنند.سانتوز در سال 2012 مذاكرات تاريخي صلح با فارك را آغاز كرد تا به بيش از 5 دهه جنگ و درگيري داخلي پايان دهد.

طرفداران سانتوز به مذاكرات صلح و حل‌و‌فصل ماجرا از راه‌هاي مسالمت‌جويانه باور دارند در‌حالي‌كه طرفداران سوالواگا معتقد به سخت‌گيري و شدت عمل در برخورد با گروه فارك هستند.راهيي كه سوالوآگا به‌عنوان شعار انتخاباتي‌اش برگزيده‌است.

دور اول انتخابات رياست‌جمهوري كلمبيا 4 خرداد برگزار شد.در اين مرحله هيچ‌كدام از دو كانديداي اصلي نتوانستند 50 درصد ارا را به‌خود اختصاص دهند و سولوآگا با اختلاف يك‌درصد با سانتوز پيشتاز دور اول انتخابات بود.

کد خبر 261874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha