شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر مناطق آزاد، آزاد نیستند، بلکه در پیچ و خم مقررات و قوانین دست و پا گیر گرفتار شده‌اند.

اکبر ترکان

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، اکبر ترکان با بیان اینکه طی این مدت نتوانستم مناطق آزاد را آزاد کنم، افزود: بتدریج از مزیت‌های این مناطق کاسته می‌شود و از نهادهای سیاسی، امنیتی گرفته تا نهادهای اقتصادی هر یک با پیچیدگی‌هایی که ایجاد می‌کنند، در کاهش مزیت مناطق آزاد تاثیرگذارند.

وی تصریح کرد: دولت ماموریت داد تا این موضوع را حل کنم، اما تا به امروز موفق نشدم، زیرا برخی مناطق آزاد ما مناطق مرزی هستند و ارگان‌هایی در این مناطق حضور دارند که کسی حریف آنها نیست.

ترکان با بیان اینکه تاکنون موفق نشدیم بروکراسی که در مرز وجود دارد را برطرف کنم، افزود: به اعتقاد بنده باید برخی ارگان‌ها را از مرز بیرون کرد، زیرا ما مرزبان اقتصادی - گمرک، مرزبان سیاسی - امنیتی و نیروی انتظامی داریم و حضور سایرین در منطقه مرزی ضرورتی ندارد.

مشاور رئیس جمهوری در خصوص فساد‌های مالی صورت گرفته در مناطق آزاد و گزارش آن به رئیس جمهوری نیز گفت: ریشه این موضوع در زمین‌خواری و امتیاز فروشی است، در مواقعی این زمین‌ها به دلیل روابط نادرست واگذار و به رانت تبدیل شدند. بر این اساس؛ زمین‌هایی بودند که برای اجرای پروژه واگذار شد و در زمان تعیین شده، اجرایی نشد که باید سند آن را باطل می‌کردند، اما این کار را نکردند و افرادی زمین را به قیمت ارزان تحویل گرفته و با رابطه و باندبازی، آن را به قیمت گزاف به فروش رساندند، اما به هیچ وجه حق فروش نداشتند، چرا که زمین را برای انجام پروژه تحویل گرفته بودند.

وی افزود: طی مدت حضور در مناطق آزاد، تا جایی که امکان داشت بخشی از واگذاری‌ها باطل اعلام کردیم، اما در مواردی به لحاظ حقوقی و قضایی کاری دست ما ساخته نبود و نتوانستیم زمین‌ها را پس بگیریم.

کد خبر 269704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha