همشهری آنلاین: از برنامه جذب یک‌هزار عضو هیأت علمی علوم پزشکی و شش هزار عضو هیئت علمی در حوزه علوم مهندسی در دانشگاه آزاد خبر داد و در عین اشاره به رتبه نخست دانشگاه آزاد از نظر کمیت در تولید علم، اذعان داشت: از نظر کیفی دارای شرایط مناسبی نیستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حميد میرزاده در اولین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با بيان اينكه 231 رشته محل در حوزه علوم پزشكي در اين دانشگاه فعال است، از افزايش این رشته‌ها با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد و گفت: همچنین در صدد ايجاد رشته‌های چند نظمی هستيم تا مفصلی بین رشته‌های پزشکی و مهندسی ایجاد شود.

با اشاره به همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دولت يازدهم در زمينه توسعه رشته‌های علوم پزشكي، و مقاطع تحصيلات تكميلي علوم پايه و مهندسي دانشگاه آزاد، گفت: با اخذ مجوزهای لازم، نسبت به رفع مشکلات مزمن رشته‌های پزشکی و توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته‌هاي علوم پایه و مهندسی دانشگاه آزاد اقدام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامي از برنامه جذب يك‌هزار عضو هیأت علمی علوم پزشكي و شش هزار عضو هيئت علمي در حوزه علوم مهندسی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: تا پایان سال 93 تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامي به 500 هزار دانشجو می‌رسد.

میرزاده با تأكيد بر توسعه كمي و كيفي توأمان در دانشگاه آزاد اسلامي، اظهار داشت: اگر فقط 10 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد نسبت به ارائه مقاله اقدام کنند، سالانه 50 هزار مقاله منتشر می‌شود. در تولید علم از نظر کمی رتبه نخست را داریم اما از نظر کیفی دارای شرایط مناسبی نیستیم.

وی با بیان اینکه نيمي از بودجه دانشگاه آزاد اسلامي از طریق شهریه دانشجويان كارشناسي ارشد و د كتري تامین می‌شود، گفت: بودجه کل دانشگاه آزاد 5500 میلیارد تومان است که 50 درصد آن از طریق شهریه تحصیلات تکمیلی تامین می‌شود.

کد خبر 269965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha