چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سیدمصطفی مصطفوی از شهدای تازه‌ تفحص شده هشت سال دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه ۵ شهریور) در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد.

شهید

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با بیان اینکه شهدا نزد پروردگار در حال ارتزاق هستند، گفت: این نعمت‌هایی که خداوند به شهیدان می‌دهد هیچ‌گاه پایان‌پذیر نخواهند بود و این گونه نیست که نعمت شهیدان پایان‌پذیر و محدود باشد.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه بارها و بارها آرزوی شهادت برای خود کرده‌ است، افزود: در حدیثی از ایشان آمده است که می‌فرمایند: «به خدا سوگند اگر هزار بار با شمشیر در راه خدا کشته شوم برای من از مرگ در خانه بسیار بهتر و سزاوارتر است.» سید رضی نیز در نهج‌البلاغه اینگونه احادیث را بارها نقل می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه روایات و احادیث بسیاری در فضیلت شهدا از بزرگان به جا مانده است، گفت: از پیامبر(ص) در خصوص اینکه چرا سؤال قبر متوجه شهیدان نیست، مطرح شد و ایشان گفتند برق شمشیری که بالای سر شهید بود برای امتحان او کافی است.

حسن‌زاده با بیان اینکه یکی از درب‌های ورود به بهشت بنام باب‌المجاهدین نامگذاری شده است و شهیدان از این درب بدون سؤال وارد بهشت می‌شوند، افزود: اولین قطره خونی که از بدن شهید سرازیر می‌شود خداوند تمام گناهانش را می‌بخشد. در فضل شهدا همین جمله امام خمینی(ره) بس است که می‌فرمایند شهید نظر می‌کند به وجه‌الله.

وی در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه بجنگید و مجد و عظمت را برای فرزندانتان به ارث بگذارید، افزود: امروز شهید سید مصطفی مصطفوی پس از بازگشت 26 ساله از همراهی با اهل‌بیت(ع) مجد، عظمت و ایثار را برای ما به ارث گذاشته است و ما مطمئن خواهیم بود که خون شهیدان هیچ‌گاه به هدر نخواهد رفت.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه الگوی مجاهدان شیعه در حزب‌الله لبنان و سایر کشورهای استقلال‌طلب مسلمان جهان، رزمندگان و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی هستند، افزود: شکست اسرائیل پس از 56 روز نشان از قدرت و اقتدار مردم فلسطین دارد که اسرائیل شرایط مردم فلسطین را پذیرفت و عقب‌نشینی کرد.

حسن‌زاده ادامه داد: آنچه از خانواده مصطفوی در دوران جنگ تحمیلی شاهد هستیم اینکه پس از اهدا دو فرزند خود سید مهدی و سید اسماعیل، سید مصطفی مصطفوی را نیز تقدیم اسلام و جامعه اسلامی کردند.

وی با تصریح بر اینکه شهدا مجد و عظمت را برای ما به جا گذاشتند و مسئولیت بسیار خطیر و سنگین را بر عهده ما نهادند، افزود: در کنار این مجد و عظمت مسئولیت خطیر صیانت، حمایت و دفاع از خون پاک شهیدان وظیفه‌مان خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرموده‌اند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این کشور وارد نشود، گفت: امروزه این را شاهد هستیم که آمریکا و کشورها برای نجات از بحران گروه‌های تکفیری و تندرویی که خود آنها تأسیس کرده‌اند دست نیاز و کمک‌خواهی به ایران اسلامی دراز کرده‌اند.

حسن‌زاده گفت: اگر امروزه مسئولان ما در مذاکرات هسته‌ای با صلابت و قدرتمندی فراوانی حضور می‌یابند به برکت خون شهیدان بوده و این برای ما افتخار است که شهیدان گرانقدر در جوار ما مدفون هستند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 23 سوره احزاب «منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ از میان مؤمنان مردانی‏‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در همین انتظارند و هرگز عقیده خود را تبدیل نکردند»، اشاره کرد و گفت: شهدا با توجه به پیمانی که با خدای خویش داشتند و وفای به عهد خود رفتند و اکنون ما مانده‌ایم تا بر این عهد ثابت‌قدم باشیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تبریک و تسلیت برای شهیدان را حضرت امام(ره) وارد فرهنگ اسلامی ایران کردند، افزود: این روحیه فداکاری برای هر خانواده شهید به حقیقت تبریک می‌خواهد و امروزه باید به این خانواده با اهدا 3 شهید به انقلاب اسلامی تبریک گفت.

حسن‌زاده گفت: تجلیل و بزرگداشت شهیدان تجلیل از ایثار است که به حقیقت شهیدان و مجاهدان راه خدا آن را به ما آموزش داده‌اند.

پیکر شهید مصطفوی که در جزیره مجنون تفحص شده است، فردا در منطقه میان‌کوه شهرستان امیدیه به خاک سپرده خواهد شد.

کد خبر 270201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha