سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهرام ناظری خواننده نامی موسیقی که در هیئت داوران جشنواره موسیقی جوان حضور دارد در گفت وگویی از وضعیت آموزش آواز انتقاد کرد و گفت :متاسفانه آموزش آواز بر پایه یک اسلوب درست پیش نرفته و مشکل اساسی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، شهرام ناظری عضو هیات داوری بخش آواز این جشنواره گفت: آنچه به عنوان اعضای هیئت داوران بخش آواز جشنواره موسیقی جوان مشاهده کردیم واقعا آن انتظاری را که ما از نسل جوان داریم حاصل نمی کند؛ البته شرکت کنندگان نیز حق دارند نتوانند این انتظارات را بر آورده کنند چرا که آموزش آواز مشکلاتی اساسی دارد و وضعیت آواز نگران کننده تر از قبل شده است.

این عضو شورای سیاستگذاری بخش آواز جشنواره موسیقی جوان در ادامه افزود: متاسفانه آموزش آواز بر پایه یک اسلوب درست یا یک هدف فرهنگی ملی پیش نرفته است. در نتیجه همه به یک نوعی رها شده‌اند و به بیراهه رفته‌اند و یا اینکه بسیار دیر به آن مقصودی که باید برسند، می‌رسند.

شهرام ناظری همچنین عنوان کرد: باز با این وجود برگزاری جشنواره‌ای مختص به جوان‌ها اتفاق خوبی است و خود بچه‌ها هم به طور نسبی خیلی بد نبودند. شرکت‌کنندگان گروه سنی«ب» کمی بهتر بودند هر چند که انتظار ما بیشتر از اینها بود. به هر حال خود این موضوع که چند صاحب‌نظر به عنوان اعضای یک شورای هنری حاضر می‌شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند تاثیر مثبتی خواهد داشت. به خصوص بر روی جوان‌ها این موضوع اثر مهمی دارد و باعث انگیزه و علاقه بیشتر نسل جوان ما می‌شود.

این موسیقیدان و خواننده پیشکسوت ادامه داد: البته آن برنامه کلی که ما دوست داریم وجود داشته باشد از این حد بالاتر است اما باید از همین مجال به دست آمده در قالب«جشنواره موسیقی جوان» نیز بهترین بهره را برای هدایت نسل جوان و شناسایی ایرادهای این عزیزان استفاده کرد.

شهرام ناظری در مقایسه بخش آواز دوره قبل جشنواره موسیقی جوان با این دوره گفت: من به شخصه سطح کیفی شرکت کنندگان سال گذشته را در بخش آواز بالاتر از امسال می‌دانم که این موضوع می‌تواند قابل تامل باشد.

وی افزود: اصولا آموزش‌های موسیقی در بخش آواز به نظر می‌رسد مشکل اساسی دارد. یک جوانی صدای خوبی دارد و می‌خواند اما حتی نوع بیانش ایراد دارد. لحنش مشکل دارد یا تحریرش آنطوری که باید درست نیست و آن تسلطی که می‌بایست در حدی که زحمت کشیده‌اند، داشته باشند را ندارند؛ البته حق هم دارند. چون واقعا آموزش‌هایشان بر مبنای یک برنامه ریزی درست و اصولی نیست.

هشتمین جشنواره موسیقی جوان تا 21 شهریور ماه در تالار رودکی و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 271471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha