مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

تصمیم اردیبهشت‌ماه شورای شهر برای اختصاص ۵۰ درصد تخفیف به کارت بلیت‌های محصلان در خم کوچه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم است.

tashakkori

در عين حال مسئولان شهري اعلام كرده‌اند درصورت تأييد اسامي متقاضيان از سوي وزارتخانه‌هاي مربوطه كارت‌بليت‌هاي تخفيف‌دار 72ساعته ارائه مي‌شود.

سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: با آماده نبودن فهرست دانش‌آموزان و دانشجويان تهراني، براي احراز هويت، امكان صدور كارت بليت‌هاي يكساله تخفيف‌دار محصلان وجود ندارد اما با وجود آمادگي شهرداري براي ارائه اين كارت‌بليت‌ها، به‌دليل اينكه بايد وزارت علوم و آموزش‌وپرورش اسامي متقاضيان را تأييد كنند و تاكنون اين مهم از سوي آنها محقق نشده است، كارت‌بليت‌هاي تخفيف‌دار هنوز ارائه نشده است.

وي درخصوص ابراز نگراني اعضاي شوراي شهر براي عملياتي‌شدن مصوبه كارت‌بليت‌هاي يكساله با 50درصد تخفيف براي دانش‌آموزان و دانشجويان تهران اظهار كرد كه معاونت حمل‌ونقل و ترافيك براي اجراي اين طرح آمادگي كامل دارد، اما سير ثبت‌نام به‌گونه‌اي است كه ابتدا بايد دانش‌آموزان و محصلان در سامانه معاونت حمل‌ونقل براي دريافت كارت‌بليت يكساله با تخفيف 50درصد ثبت نام كنند و در مرحله بعد، شهرداري تأييديه لازم را از هويت ثبت‌نام‌شدگان از آموزش و پرورش و وزارت علوم دريافت كند.اين در حالي است كه وزارت علوم و آموزش و پرورش داراي اطلاعات متمركز نيستند و در عمل مديريت شهري امكان تأييد اسامي ثبت‌نام‌شدگان را ندارد. بدين‌ترتيب تا احراز هويت و تأييد آن بايد صبر كرد.

  • نوسازي تاكسي‌هادر پيچ گراني خودرو و تسهيلات بانكي

همچنين معاون شهردار تهران در حاشيه دومين نشست ملاقات مردمي در مركز نظارت همگاني 1888آخرين وضعيت طرح نوسازي ناوگان فرسوده تاكسيراني را تشريح كرد. به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي نوسازي ناوگان تاكسيراني در پيچ و خم گراني خودرو و تسهيلات بانكي است. بيشترين تماس تلفني شهروندان در اين نشست با سامانه 1888با موضوع نوسازي ناوگان تاكسيراني بود.

در ابتداي سال‌جاري 17هزار تاكسي فرسوده در ناوگان تاكسيراني فعاليت داشته‌اند اما اكنون نزديك به 20هزار تاكسي فرسوده در خطوط تاكسيراني فعاليت دارند كه در همين راستا هم درخواست شهروندان نوسازي تاكسي‌هاي شهر است. هم‌اكنون روند ارائه تسهيلات بانكي براي نوسازي ناوگان متوقف شده است، اما تشكري هاشمي گفت: در تلاشيم با همكاري بانك شهر اين مشكل را هر چه سريع‌تر مرتفع كرده تا نوسازي تاكسي‌ها با جديت پيگيري شود. وي در ادامه با اشاره به اينكه افزايش قيمت خودرو مانع ديگري بر سر راه نوسازي تاكسي‌هاي پايتخت است، اظهار كرد: مشكلات فوق سبب شده روند نوسازي ناوگان با چالش مواجه شود. اين در حالي است كه رانندگان مي‌گويند شهروندان ديگر دوست ندارند از تاكسي‌هاي فرسوده و اوراق استفاده كنند.

در حال حاضر مذاكراتي با بانك‌هاي عامل ازجمله بانك شهر و بانك صادرات صورت گرفته و اميد است تا پايان مهر‌ماه با رفع مشكل تسهيلات، روند نوسازي ناوگان تاكسيراني از سر گرفته شود. مقرر بود در گام نخست 4هزار دستگاه تاكسي فرسوده نوسازي شود. اين در حالي است كه تاكنون بالغ بر 400دستگاه تاكسي فرسوده نوسازي شده و در عين حال بايد تا پايان سال رقم نوسازي تاكسي‌ها به 8هزار تاكسي برسد.

کد خبر 272786

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha