همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، شورای امنیت را به دروغ‌گویی و طرفداری از گروه خاصی متهم کرد و اصلاح فوری ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شد.

این برای نخستین بار در طول 15 سال گذشته است که یک مقام بلندپایه کره‌شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می کند.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد حضور وزیر امور خارجه کره شمالی نشان‌دهنده پایبندی دولت این کشور به برنامه کاری این سازمان بین‌المللی است.

ری سو یونگ ،وزير امورخارجه كره‌شمالي گفت: « شورای امنیت نباید به تریبونی برای دروغ‌پردازی و انتشار اکاذیب تبدیل شود.»

وزیر امور خارجه کره‌شمالی اظهار داشت: « شورای امنیت به قتل شهروندان غیرنظامی فلسطینی به دست نظامیان اسراییلی که عضو دایم این شورا ( اشاره به آمریکا ) از آن حمایت می‌کند هیچ توجهی نمی‌کند ولی به صورت گزینشی دولت سوریه را به چالش می‌کشد.»

این مقام کره‌شمالی مخالفت شدید کشورش را با حملات هوایی ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه اهداف و پایگاه‌های گروه‌های افراطی در سوریه اعلام کرد.

ری سو یونگ خاطرنشان کرد نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم صحیح نیست.

او همچنین از این که شورای امنیت هیچ موضعی در قبال تمرین نظامی مشترک سالانه آمریکا و کره‌جنوبی در منطقه شبه جزیره کره اتخاذ نمی‌کند به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه کره‌شمالی تاکیدکرد کشورش نشست فوق‌العاده شورای امنیت در این خصوص را خواستار شد ولی با بی‌توجهی این شورا مواجه شد. این در حالی است که این رزمایش خطرناک و تحریک‌آمیز است.

ری سو یونگ گفت: « شورای امنیت هیچ قدرتی برای جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای یا بالستیک کره‌شمالی ندارد و تحمیل تحریم‌ها بر پیونگ یانگ نیز با هدف تلاش برای مجبورکردن آن به توقف برنامه هسته‌ای‌اش انجام مي‌شود.»

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک ، این مقام کره‌شمالی اصلاح فوری شورای امنیت را خواستار شد.

کد خبر 273279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha